کد خبر: 1215
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
سلامی5

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز این توفیق شد که به محضر رهبر انقلاب مشرف شویم و ایشان یک نشان فتح را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعطاء فرمودند.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز (یکشنبه، ۲۰ اسفندماه) در پایان همایش دو روزه «دانشگاه سربازی» که با حضور فرماندهان سپاه‌های استانی سراسر کشور برگزار شد، گفت: امروز این توفیق الهی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنده حاصل شد که به محضر نائب حضرت امام زمان(عج) مشرف شویم و رهبر انقلاب اسلامی امروز با تفضل به سپاه یک نماد آشکار از رضایت معظم‌له از همه مجاهدت‌های سپاه به این نهاد اعطاء و ایشان یک نشان فتح را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعطاء فرمودند.

وی افزود: این محصول همه مجاهدت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که فقط به شکل نمادین به بنده اعطا شد و همه پاسداران و بسیجیان در این نماد سهم دارند و اگر تقسیم کنیم کمترین سهم متعلق به بنده است بلکه متعلق به برادران ماست که در ارتفاعات چند درجه زیر صفر با قلب‌های استوار و گام‌های مستحکم و دستان روی ماشه از حیثیت و استقلال این سرزمین دفاع می‌کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این نشان متعلق به برادران عزیزی است که در اعماق آب‌های زلال خلیج فارس روی سکوها در شرایط سخت روی شناورها و درگیر با امواج بلند تن خود را به امواج می‌سپارند و روی شناورها بیرق‌های احساس برانگیز و افتخار برانگیز سپاه را در کنار پرچم مقدس کشورمان به اهتزاز در می‌آورند و سینه به سینه و چشم در چشم دشمنان از آب‌های این سرزمین حراست می‌کنند.

وی ادامه داد: این نشان متعلق به همه کسانی است که در ساعت‌های پدافندی و پهپادی فعالیت می‌کنند و از آنِ، همه عزیزان سپاه که در مجموع در حال ساخت این بنای با عظمت دفاع از اسلام امت اسلام و ایران هستند، کسانی که در قلب مخاطرات می‌ایستند. این نشان محصول استقامت و صبر و شکیبایی خانواده‌های اعضای سپاه پاسداران و محصول اقدامات و مواجه‌های فرماندهان این نیرو در شکست‌دادن دشمنان است‌.فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه سکون در منطق سپاه جایگاهی ندارد، تاکید کرد: اساساً سپاه همیشه در حرکت است و نقطه پایانی نداشته و به صراط المستقیم می‌اندیشیم. اگر راه درست و مسیر مشخص باشد به هدف دست پیدا می‌کنیم.وی افزود: نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون ستاره می‌درخشند و با اهل آسمان‌ها محشور هستند. نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اولین کسانی هستند که در بلایای طبیعی به یاری مردم می‌شتابند و آخرین افراد و گروهی هستند که پس از پایان یافتن مشکلات از منطقه خارج می‌شوند.سرلشکر سلامی اظهار کرد: سپاه همچنان رو به جوان‌شدن است و جوانی در آن موج می‌زند. سربازان جوان این مملکت هستند و جوانی و نیروی جوان با ارزش‌ترین گنج و ذخیره این ملت هستند و باید سیره شهدا را برای آن‌ها بازگو کرد.وی ادامه داد: داشتن آرامش قلب برای سپاه یک خصوصیت دائمی است که این حالت به ملت هم منتقل شده تا آنان هم همواره چهره مدافعان خودشان را بگیرند. اگر ما نگران و آشفته و افسرده باشیم ملت هم همین حس را می‌گیرد، اما وقتی ما نگرانی نداریم و آرام هستیم مردم هم آرام می‌شوند. در عین حال دشمن از این حالت ما حسی متضاد می‌گیرد و درمانده و ناآرام می‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هویت حال و آینده هر جامعه بازتاب شخصیت جوانان آن جامعه است، خاطرنشان کرد: ما جوانان را در سربازی برای دو سال یا کمتر آماده نمی‌کنیم بلکه این آغاز راه یک جوان است تا وارد جامعه شوند. اگر بخواهیم تصویری دل انگیز از سیرت و جمال سپاه نشان دهیم، سربازان را باید در دوران سربازی به سمت شخصیت‌سازی و پذیرش نقش‌های سنگین ببریم. با اعتماد به نفس از دست رفته و شخصیت‌های خردشده و با احساس تحقیر هیچ جامعه‌ای بزرگ نمی‌شود.وی افزود: باید به شخصیت سازی سربازان در دوره سربازی توجه شود. باید با این نگرش به سربازان نگاه کنیم که انسان‌های بزرگی شوند، البته این به معنای فاصله‌گرفتن از تربیت جسمانی یا ورزش نیست. باید یک مربی با اخلاق و دارای رفتار اسلامی این جوانان را برای آینده و مسئولیت‌های سنگین آماده کنند چون جوان در اوج پذیرش فضائل اخلاقی است و ما باید این کار را در پادگان‌ها اجرا کنیم.

سرلشکر سلامی باید در پادگان‌ها اخلاق و منش مومنانه فرماندهان شهید را برای سربازان بازگو کنیم، تصریح کرد: پادگان باید به لحاظ شادابی و نشاط، فضای زندگی و رعایت بهداشت به گونه‌ای باشد که جوان با شوق وارد شده و با اکراه از این فضا خارج شود. باید فضای سبز در پادگان‌ها وجود داشته باشد؛ چنانچه پادگانی امکانات زندگی و آسایش مناسبی نداشته باشد مطلوب و پسندیده نیست.وی با بیان اینکه باید احکام روزه، نماز، خمس و امثال آن باید برای جوانان سرباز گفته شود، ادامه داد: توجه به تغذیه و محیط زندگی، نظارت بر وضعیت بهداشت لباس‌های سربازان و تامین ایمنی در آسایشگاه‌ها اهمیت دارد. همچنین؛ توجه به تامین وسایل ورزش در پادگان‌ها و برگزاری جلساتی برای آموزش قرآن و معارف آن اهمیت دارد. فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: سربازان با یک لبخند زدن و احترام گذاشتن فرماندهان به آنان احساس اعتماد به نفس و شخصیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سربازان را به اردوهای جهادی برده شوند، افزود: باید زمینه‌ای فراهم کرد تا خانواده‌های سربازان بیایند و از فضای پادگان‌ها و محیط زندگی سربازان بازدید کنند و شرایط زندگی جوانان خود را در پادگان‌ها ببینند. سرلشکر سلامی در ادامه خطاب به فرماندهان سپاه‌های استانی خاطرنشان کرد: شما که زودتر سلام می‌کنید، پیش پای یک سرباز بلند می‌شوید، احترام می‌گذارید، شما که با او جدی، اما محترمانه برخورد می‌کنید، در حال انتقال فضائل به آن جوان هستید، اما خدا نکند که رفتار بدی از فرماندهان سر بزند. باید پاسخگوی آخرت خود باشند.وی در پایان اظهار کرد: مهم است که با سربازان چگونه و با چه رویکردی رفتار شود تا در آینده همین جوانان، جامعه را بسازند و پیش ببرند. هر کجا که لازم است خانواده‌های سربازان را بیاورید تا جوانان خود را تحسین کنند و نگران دور بودن آن‌ها نشوند.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =