حسن نصرالله1

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که اسرائیل که پیشتر نابودی حماس را هدف اصلی خود اعلام کرده بود، اکنون از طریق میانجی‌ها با حماس وارد مذاکره شده است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، در بخشی از سخنرانی خود به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان به تحولات جاری در نوار غزه پرداخت.سید حسن نصرالله گفت: «کارشناسان سرشناس دشمن به ناکامی‌های راهبردی اسرائیل اذعان دارند و امروز و در ماه ششم جنگ نتانیاهو می‌آید و می‌گوید اگر به رفح (جنوب نوار غزه) نرویم، جنگ را باخته‌ایم! ما به نتانیاهو می‌گوییم حتی اگر به رفح بروید، جنگ را باخته‌اید و نمی‌توانید نه حماس و نه مقاومت غزه را نابود کنید! تو نتوانسته‌ای حتی یک تصویر از پیروزی ارائه کنی و حتی هیچ یک از اهدافی را که اعلام کرده‌ای، محقق کنی.»دبیرکل حزب‌الله اضافه کرد: «یکی از نشانه‌های شکست دشمن این است که آن‌ها اعلام کردند بزرگترین هدفشان نابودی حماس است. در حالی که الان در ماه ششم جنگ از طریق میانجی‌ها با حماس مذاکره می‌کنند. حماس امروز به نمایندگی از طرف مقاومت مذاکره می‌کند و در موضع ضعف قرار ندارد و شرط می‌گذارد.»سید حسن نصرالله ادامه داد: «امروز تمام گروه‌های مقاومت فلسطین و اراده مردم غزه توقف تجاوزات است و نه وقفه موقت. شرط توقف تجاوزات در غزه یک مسئله عقلانی، انسانی و مشروع و منطقی است. مسئله تنها محدود به تبادل اسرا نیست و موضع مقاومت غزه درباره توقف کامل تجاوزات باید همه ما از آن حمایت کنیم».دبیرکل حزب‌الله اضافه کرد: «ما در جبهه پشتیبان لبنان بر ایستادگی خود در کنار تمام گروه‌های فلسطینی و در کنار رهبری حماس و حمایت از شروط به‌حق حماس تاکید داریم.»

سید حسن نصرالله همچنین گفت: «چه کسی باور می‌کند که بایدن نمی‌تواند جنگ را در غزه متوقف کند؟! با یک امضا بایدن می‌تواند جنگ در غزه و لبنان را متوقف کند.»دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنانش افزود: «نه آمریکا و نه انگلیس و نه اروپایی‌هایی که به آن‌ها پیوستند، نتوانستند جلوی عملیات‌های برادران یمنی را بگیرند. عملیات‌های مقاومت عراق و پرتاب پهپاد و موشک به سمت فلسطین اشغالی ادامه دارد.»سید حسن نصرالله اشاره کرد: «بعد از 5 ماه، ارتش اسرائیل با کمبود نیرو مواجه است و می‌خواهد 14500 نفر افسر و سرباز جذب کند و حتی می‌خواهد حریدی‌ها را ملحق کند. ارتش اسرائیل خسته و در تمام جبهه‌ها ازپاافتاده است و شمار کشته‌های آن‌ها بسیار بالاست، بسیار بیشتر از آنچه اعلام می‌کنند. در جبهه شمالی به‌شدت در خصوص تلفات نظامیان و خسارات وارده به خودروهای نظامی و... سکوت حاکم است.»سید حسن نصرالله در پایان تاکید کرد: «وظیفه و مسئولیت همه ما استقامت و پایداری است و محور مقاومت در موضع قدرت و دشمن در موضع ضعف قرار دارد. باید از افرادی که در آمریکا تظاهرات برپا کردند، تشکر کنیم. تداوم این شرایط فشارآور می‌تواند درهای امید را بگشاید.»

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =