کد خبر: 1214
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
دلار1

با ورود بازارساز و افزایش عرضه ارز در نیما، سیرنزولی قیمت‌ها در بازار ارز آغاز شده است، قیمت دلار به کانال ۵۹ هزار تومان و سکه نیز به کانال ۳۶ میلیون تومان بازگشته است.

اطلاعات دریافتی از بازار ارز نشان میدهد که در روزهای پایانی سال عرضه ارز از سوی بازارساز افزایش یافته و در روزهای آینده نیز این فرایند ادامه خواهد داشت. همین امر باعث تغییر مدار قیمتی در بازار طلا و ارز شده است.

بیشتر بخوانید

بازارساز به منظور پوشش تقاضای پایان سال، عرضه‌ی ارز در نیما را افزایش داده است. خبرهای رسیده به خبرنگار تسنیم بیانگر آن است که در روز گذشته، بازارساز 350 میلیون درهم دیگر در بازار نیما عرضه کرده که از این میزان 330 میلیون درهم فروش رفته است. هفته قبل هم 400 میلیون درهم در نیما عرضه شده بود که همین اقدام موجب کاهش 500 تومانی دلار آزاد در یک روز شد.

اطلاعات دریافتی تسنیم نشان می‌دهد که تا پایان سال حجم عرضه های بازارساز  افزایشی خواهد بود و عطش تقاضا برای خرید ارز در ایام پایانی سال فروکش خواهد کرد.

افزایش عرضه ارز در بازار و ادامه حراج‌های سکه و شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران موجب شده تا از امروز سیر نزولی قیمت ها در بازار آغاز شود.

محمد کشتی آرای فعال بازار طلا و جواهر با اشاره به کاهش قیمت ها در بازار از صبح امروز به خبرنگار تسنیم گفت: امروز قیمت جهانی طلا ثابت مانده است ولی در داخل شاهد کاهش قیمت ها در بازار طلا و ارز هستیم؛ که علت آن ادامه واگذاری سکه توسط بانک مرکزی و همچنین اقدامات این بانک در حوزه ارزی است.

وی با اشاره به کاهش یک میلیون و 100 هزار تومانی قیمت سکه نسبت به دیروز گفت: قیمت سکه طرح جدید دیروز به بالاترین رقم یعنی 37500 رسیده بود که بی سابقه بود ولی هم اکنون به 36 میلیون و 400 هزار تومان کاهش یافته است.

او به کاهش 100 هزار تومانی قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز جاری اشاره و تصریح کرد: دلیل اصلی کاهش قیمت طلا و سکه، کاهش قیمت ارز دربازار بوده است.

کشتی آرای از کاهش حباب سکه از 6 میلیون و 200 هزار تومان به 5 میلیون و 800 هزار تومان خبر داد و گفت: واگذاری طلا و سکه و افزایش عرضه ارز در نیما باعث شد ، قیمت ارز و طلا در بازار داخلی کاهشی شود.

او با تأکید براینکه داد و ستدها روال سابق خود را دارد و خرید و فروش در بازار انجام می شود، افزود: هم اکنون هر قطعه سکه طرح جدید در بازار 36 میلیون و 400 هزار تومان، سکه طرح قدیم با 700 هزار تومان کاهش 34 میلیون و 500 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی با 350 هزار تومان کاهش قیمت  20 میلیون و 650 هزار تومان و ربع سکه با  250 هزار تومان کاهش 13 میلیون و 300 هزار تومان و سکه یک گرمی با 200 هزار تومان کاهش 6 میلیون و 500 هزار تومان قیمت خورده و معامله می شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =