کد خبر: 575
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۰
a

کشور انگلیس بعد از سه سال کشمکش بر سر طرح برگزیت، به‌طور رسمی به حضور خود در اتحادیه اروپا پایان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کشور انگلیس بامداد شنبه (به وقت تهران)، بعد از ۴۷ سال، رسماََ از اتحادیه اروپا خارج شد.

ساعت ۲۳:۰۰ جمعه سی‌ویکم ژانویه به وقت لندن (مصادف با ساعت ۰۲:۳۰ بامداد شنبه اول فوریه به وقت تهران) دولت انگلیس پس از سه سال و نیم مجادله، اختلاف و مذاکره سرانجام به حضور خود در اتحادیه اروپا پایان داد.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس ساعتی پیش با صدور پیامی ویدئویی خطاب به مردم انگلیس گفت: «برای بسیاری از افراد، این لحظه هیجان‌انگیر امید است. لحظه‌ای که هیچوقت گمان نمی‌کردند فرا برسد».

جانسون با بیان اینکه خروج از اتحادیه اروپا «یک پایان نیست، بلکه یک شروع است»، افزود: «معتقدم این کار درست، سالم و دموکراتیکی بود که انجام دادیم... اتحادیه اروپا طی بیش از ۵۰ سال در جهتی تحول پیدا کرد که دیگر برای این کشور (انگلیس) مناسب نیست».

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به برگزیت، گفت: «با اینکه از این تصمیم انگلیس برای ترک اتحادیه خود متاسف هستیم، اما به این انتخاب احترام می‌گذاریم و آماده حرکت رو به جلو هستیم».

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه اروپا، بورل با صدور بیانیه‌ای توضیح داد: «انگلیس هنوز هم یک شریک مهم برای اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند... روابط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بین اتحادیه اروپا و انگلیس به پایان نمی‌رسد».

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا استقبال کرده و در صفحه توئیتر خود نوشت: «از اینکه انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر قرارداد برگزیت که به خواست مردم بریتانیا احترام می‌گذارد، به توافق رسیدند، خوشحالم. ما به توسعه روباط قوی، سازنده و موفق با انگلیس، همزمان با ورود آنها به این فصل جدید، ادامه می‌دهیم».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =