a

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بر ضرورت لغو اقدامات اقتصادی اجباری غرب علیه سوریه در پی شیوع ویروس کرونا تأکید کرد. در همین حال، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز اعلام کرد که این کشور با وجود شرایط کنونی قادر به مقابله با ویروس کرونا نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در اظهاراتی گفت، اقدمات اقتصادی اجباری غرب علیه سوریه و کشورهای دیگر در سایه شیوع کرونا ویروس در سراسر جهان باید برداشته شود.

در همین راستا، گی‌یر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه با پیش‌بینی این امر که این کشور قادر به ممانعت از شیوع کرونا نباشد، همه طرف‌های درگیر را به برقراری آتش‌بس دعوت کرد.

وی در سخنرانی خود در ویدئو کنفرانسی در شورای امنیت گفت، با توجه به آوارگی‌ها در سوریه و شرایط دشوار برخی از اردوگاه‌های آوارگان این خطر بزرگ وجود دارد که سوریه نتواند از شیوع وبا جلوگیری کند. مدیریت در برخی از مناطق این کشور یا ضعیف است یا اصلا وجود ندارد.

پدرسن تأکید کرد، درگیری‌های مسلحانه چند ساله سیستم بهداشتی را تخریب کرده و تعداد پزشکان، دارو و تجهیزات پزشکی نیز کم است.

وی ادامه داد، ویروس کرونا همه مردم سوریه را تهدید می‌کند و تفاوتی میان کسی که در مناطق تحت کنترل دولت سوریه یا دیگر مناطق زندگی می‌کند، قائل نیست. به منظور فراهم شدن شرایطی برای مبارزه با کرونا باید هر چه سریع‌تر در سراسر خاک سوریه آتش‌بس اعلام شود.

پیش از این وزارت بهداشت سوریه از ثبت دو مورد فوت در اثر ابتلا به کرونا خبر داده بود.

همچنین رئیس کمیته بین‌المللی مستقل تحقیقات سازمان ملل پیرامون سوریه در پی شیوع کرونا در این کشور از همه طرف‌های درگیر خواست، درخواست دبیرکل سازمان ملل پیرامون برقراری آتش‌بس در سراسر کشور را بپذیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =