کد خبر: 970
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
a

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که ذره‌ای از خاک فلسطین نیز نمی‌تواند به رژیم صهیونیستی واگذار شود و فلسطین قابل تقسیم یا تجزیه نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در بیانیه‌ای به مناسبت «روز زمین» گفت که فلسطین فروشی یا قابل تقسیم نیست.

به نوشته وبگاه فلسطین الیوم، او در این بیانیه اعلام کرد: «تمامی فلسطین از نهر تا بحر از رأس الناقوره تا ام الرشراش، یک سرزمین واحد غیر قابل تجزیه یا فروش یا تقسیم نیست و هر ذره از خاک آن، روایت کننده خون پاک شهداست.»

هنیه افزود: «این سالروز ما را یاد معامله ترامپ و تلاش بی نتیجه‌اش برای قانونی جلوه دادن رژیم اشغالگر می‌اندازد؛ تلاشی که هیچ نفعی به حال دشمنان ندارد و مردم ما را از پیگیری مسیر مبارزه تا استیفای کامل حقوق خود، باز نمی‌دارد.»

رهبر حماس در ادامه روز زمین را الهام‌بخش پایداری و مقاومت در سرتاسر فلسطین دانست و آن را به کسانی که به گفته وی در برابر یهودی‌سازی فلسطین و آواره و بی هویت کردن فلسطینیان ایستاده‌اند، تبریک گفت.

اسماعیل هنیه تأکید کرد که برای حماس هیچ تفاوتی میان کسانی که در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ یا در قدس یا کرانه باختری زندگی می‌کنند، وجود ندارد.

روز زمین به واقعه‌ای اشاره دارد که در ۳۰ مارس ۱۹۷۶ رخ داد و طی آن صهیونیست‌ها ۲۱ هزار دونم (هر دونم حدود هزار متر) از اراضی روستاهای منطقه «الجلیل» در شمال فلسطین اشغالی را تصاحب کرده و ساکنان اصلی آن‌ها را بیرون کردند که این واقعه موجب اعتصاب سراسری در فلسطین اشغالی و درگیری با صهیونیست‌ها شد و شش شهید،  ۴۹ زخمی و نزدیک به ۳۰۰ بازداشتی از فلسطینیان در پی داشت.

امروز فلسطینی‌ها این روز را در سایه شیوع کرونا و طبق سفارش گروههای فلسطینی از خانه خود گرامی داشتند. (جزئیات بیشتر)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =