a

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اظهار داشت که آنکارا و گروه‌های تروریستی وابسته به آن، از آب به عنوان سلاح جنگ علیه غیرنظامیان در شهر الحسکه استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سانا، "بشار الجعفری" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، امروز در نشست شورای امنیت اظهار داشت: رژیم اردوغان از تفاهمات خود شانه خالی می‌کند و نیروهای ترکیه با همراهی گروه‌های مسلح شورشی از (توافق) مناطق کاهش تنش برای ارتکاب جنایات بهره‌برداری می‌کنند.

وی افزود، اردوغان مراکز نظارت ترکیه را به اتاق‌های عملیات و نقاط پشتیبانی و حمایت از گروه‌های تروریستی تبدیل کرده است.

این دیپلمات ارشد سوریه اضافه کرد، ارتش سوریه و همپیمانانش عملیات نظامی در ادلب را با هدف اخراج کردن گروه‌های تروریستی از آن و دور کردن خطرات از غیرنظامیان صورت می‌دهند.

بشار الجعفری افزود: "ما اقدامات برخی کشورها که از آنها به عنوان سلاح در جنگ علیه سوریه استفاده می‌کنند، محکوم می‌کنیم."

الجعفری گفت: "اقدامات یکجانبه‌ای برخی کشورها مانع از دستیابی سوری‌های و طرف‌های پزشکی به نیازمندی‌های‌شان برای در امان ماندن از ویروس کرونا می‌شوند. تداوم چنین رویکرد ظالمانه نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد و حقوق بشر تلقی می‌شود."

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، اقدام ترکیه به استفاده از آوارگان سوریه را اهرم باج‌خواهی آن از اروپا خواند و گفت: "درهای سوریه برای استقبال از آوارگان سوری جهت بازگشت به وطن‌شان باز است."

وی همچنین اظهار داشت، رژیم اردوغان و گروه‌های تروریستی وابسته به آن، از آب به عنوان سلاح جنگ علیه غیرنظامیان در شهر الحسکه استفاده می‌کند.

الجعفری همچنین گفت: "ما اقدام نیروهای آمریکایی و گروه‌های تروریستی تابع آمریکا را که مانع بازگشت آوارگان از اردوگاه الرکبان به مناطق دلخواه‌شان می‌شود را محکوم می‌کنیم."

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =