a

طبق آخرین آمار و ارقام، تعداد تلفات ویروس ناشناخته «کرونا» به 490 نفر افزایش یافت و مبتلایان به این ویروس از مرز 24 هزار و 300 نفر عبور کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمار و ارقام تلفات ویروس کشنده «کرونا» امروز (چهارشنبه) به ۴۹۰ تنو تعداد مبتلایان به این ویروس ناشناخته به  ۲۴ هزار و ۳۲۴ نفر افزایش یافت .

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد که روز گذشته (سه‌شنبه)، ۶۵ مورد جدید به قربانیان ویروس کشنده کرونا افزوده شدند که تعداد تلفات جدید به این ویروس را به ۴۹۰ نفر افزایش دادند.

گزارش‌ مقام‌های محلی چین حاکی از آن است که اکثر قربانیان این ویروس در داخل و اطراف شهر «ووهان» هستند که این ویروس اواخر سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) از آنجا شیوع پیدا کرد.

طبق گزارش رویتروز، دو مورد تلفات مربوط به خارج از چین می‌شود که یکی از آنها یک مرد ۳۹ ساله از هنگ کنگ است که پیش از این به ووهان سفر کرده بود و روز سه‌شنبه در مقابل این ویروس تسلیم شد و جان خود را از دست داد.

یک مرد دیگر نیز هفته گذشته بعد از  بازگشت از ووهان در فیلیپین جان خود را از دست داد و به اولین قربانی این ویروس در خارج از چین تبدیل شد.

آخرین اخبار منتشر شده همچنین نشان می‌دهد که سه هزار و ۸۸۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سراسر چین تأیید شد و مجموع مبتلایان به این ویروس، به ۲۴ هزار و ۳۲۴ نفر رسیدند.

از دیگر اخبار مربوط به این ویروس حاکی از آن است که بنا به گفته وزیر بهداشت ژاپن، آزمایش ابتلا به ویروس کرونای  ۱۰ نفر از مسافران یک فروند کشتی مسافربری که در بندر ژاپنی «یوکوهاما» تحت قرنطینه قرار داشتند، مثبت اعلام شده است و قرار است به یک مرکز پزشکی منتقل شوند و حدود سه هزار و 700 تن دیگر از مسافران این کشتی مسافربری برای مدت 14 روز در این کشتی در قرنطینه خواهند بود.

شرکت کشتیرانی «کارنیوال» روز گذشته، عبور و مرور کشتی‌های خود را که قصد داشتند این هفته بنادر ژاپنی یوکوهاما و کوبه را ترک کنند، به واسطه تأخیر مربوط به بررسی‌های ویروس کرونا لغو کرد.

طبق این گزارش، حدود 230 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در 27 کشور ومنطقه دیگر خارج از چین گزراش شده است و در همین راستا «وانگ یی» وزیر خارجه چین اعلام کرد که میزان تلفات ویروس کرونا کمتر از 2.1 درصد از مجموع مبتلایان به این ویروس است.

«لری کودلاو» مشاور اقتصادی کاخ سفید اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا، موج صادرات آمریکا به چین را به تعویق خواهد انداخت.

چندین کشور از جمله استرالیا و نیوزیلند همچنان در حال خارج کردن شهروندان خود از ووهان هستند و آمریکا نیز گفته است که احتمالاً پروازهای اختصاصی را برای خارج کردن شهروندان خود از ووهان تخصیص خواهد داد.

خبرگزاری رسمی چین (شینهوا) امروز گزارش کرد که مقام‌های ووهان در حال تبدیل هشت ساختمان دیگر از جمله سالن‌های بدنسازی، نمایشگاهها و مراکز ورزشی به بیمارستان هستند و زمانیکه اواخر امروز (چهارشنبه)، تمامی ۱۱ ساختمان به بیمارستان تبدیل شود، مسئولان این شهر قادر خواهند بود، ۱۰ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا را تحت پوشش قرار دهند.

ویروس جدید که دانشمندان آن را بعنوان «۲۰۱۹-nCoV» می‌شناسند، یک ویروس کرونا و از خانواده ویروس‌هایی است که شامل سرماخوردگی معمولی و بیماری‌های جدی‌تری از جمله «سارس» می‌شود. ابتلا به این ویروس با طیف گسترده‌ای از علائم همچون تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات تنفسی همراه است.

دانشمندان چین اعلام کرده‌اند که تنها دو درصد از مبتلایان به این ویروس، جان خود را از دست داده‌اند و تصریح کرده‌اند که احتمالاً این ویروس مرگبارتر از آنفلوآنزای فصلی است اما میزان مرگبار بودن آن از سارس و مرس کمتر خواهد بود.

ویروس سارس به مرگ حدود ۱۰ درصد از مجموع مبتلایان به این ویروس منجر شد و این در حالی است که شیوع ویروس مرس در سال ۲۰۱۲، به مرگ ۳۵ درصد از مجموع مبتلایان منجر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =