کد خبر: 492
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
a

تهران-ایرنا-مقام‌های بهداشتی یمن چهارشنبه شب خواستار کمک‌های فوری نهادهای بین‌المللی برای مقابله با بیماری‌های واگیردار نظیر "مالاریا" و "تب دنگی" شدند و در صورت گسترش این بیماری‌ها خطر مرگ ومیر گسترده این کشور ا تهدید می‌کند.


به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم" سازمان موسوم به "کودکان را نجات دهید" در بیانیه‌ای پیشتر اعلام کرده بود که ۷۸ کودک به خاطر ابتلا به بیماری تب دنگی جان خود را در یمن از دست داده‌اند.

این نهاد بین‌المللی که در زمینه بهداشت فعالیت دارد، اعلام کرد که همچنین بیش از ۵۲ هزار فرد مشکوک به ابتلا به تب دنگی در سراسر یمن زندگی می‌کنند.

کمیته صلیب سرخ نوامبر (آبان/ آذرماه) گذشته اعلام کرد که یمن از شیوع بیماری‌های ویروسی رنج می‌برد که عامل انتقال آن پشه‌ای است که در آب‌های راکد پرورش می‌یابد.

دولت نجات ملی وابسته به جنبش "انصارالله" یمن نیز در ماه نوامبر به علت شیوع تب دنگی و مالاریا حالت فوق العاده در استان "الحدیده" اعلام کرده بود.

در صورت شیوع بیماری مسری و عفونی تب دنگی در یمن خطر مرگ و میر گسترده این کشور فقیر را تهدید می ‌کند. 

گرچه جنایات ائتلاف سعودی در تمام مناطق یمن قابل مشاهده می‌شود، اما شهر بندری الحدیده به خاطر برخورداری از موقعیت راهبردی ، بیش از شهرهای دیگر یمن بمباران شده و مردم این بندر دچار بدترین شرایط انسانی هستند. 

بندر الحدیده در ۲۶۵ کیلومتری صنعا پایتخت یمن قرار دارد و بیش از ۷۰ درصد کمک های بین المللی و بشردوستانه از این بندر وارد یمن می شود. 

اندکی بعد از آغاز جنگ یمن در فرودین ماه ۹۴، ائتلاف سعودی یمن را محاصره کرد تا به ادعای خود مانع از ورود سلاح به دست جنبش انصارالله شود.

این محاصره دریایی مانع ورود غذا؛ دارو و سوخت به یمن شده است، کشوری که بیش از ۸۵ درصد از مایحتاج غذایی و دارویی‌اش را از راه دریا و از کشورهای دیگر تأمین می‌کند.

 از سوی دیگر ائتلاف سعودی از آگوست ۲۰۱۶ (مرداد ۹۵) تمامی پروازهای مسافری را به استثنای پروازهای سازمان ملل متحد و آژانس‌های انسانی وابسته به این سازمان متوقف کرد و هریک از این پروازها نیز نیاز به هماهنگی با ائتلاف دارند.

این ائتلاف همچنین از زمین نیز یمن را محاصره کرده، علاوه بر آن‌ که در طول نزدیک به پنج سال تمام زیرساخت های این کشور را از میان برده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =