a19

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تاکید کرد: وظیفه شناسی سپاه پاسداران و قبول مسئولیت‌ها، قصور و تقصیرات احتمالی توسط سردار حاجی زاده در مصاحبه خبری جداً شایسته تقدیر است و این‌چنین مسئولیت‌پذیری را کمتر در بین مسئولین سراغ داریم.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در خصوص حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه به شرح ذیل است:

سقوط هواپیمای مسافربری متعلق به کشور اوکراین در نخستین ساعات روز چهارشنبه دقیقاً ساعاتی پس از حمله قهرمانانه موشکی سپاه پاسداران به پایگاه عین الأسد که بزرگترین پایگاه ایالات متحده در عراق بود؛ شیرینی این انتقام را در کام همگی ملت تلخ کرد. بویژه آنکه اکثریت مسافرین هواپیما هموطنان ما بودند. از همان دقایق اولیه سقوط، گمانه زنی ها حول علت این سقوط در بین مردم و در فضای مجازی و بین کارشناسان و متخصصین امر شروع شد. در این رابطه ذکر چند نکته ضروری است:

1- اولین نکته اظهار تاسف عمیق و همدردی با حادثه دیدگان این واقعه تلخ و اسفناک می باشد. جان باختن تعداد زیادی از هم وطنان که بخش قابل توجهی از آنها از نخبگان جوان کشور بودند و همچنین جانباختگان دیگر کشورها همه را اندوهگین و متاسف کرده است. جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی نیز از این بابت متأسف است و برای مرحومین درگذشته غفران و برای بازماندگان از خداوند منان طلب صبر دارد.

2- اینکه در شرایط جنگی و در حالی که چند ساعتی بیش از حمله مقتدرانه سپاه پاسدارن به پایگاه عین الأسد نگذشته است؛ بخاطر خطای انسانی یک اپراتور، هواپیمای مسافربری را به غلط یک موشک جنگی شلیک شده از سمت دشمن تشخیص دهد و به قصد انهدام این موشک و بخاطر جلوگیری کردن از فاجعه ای انسانی و بزرگ به سمت آن شلیک کند؛ امری است که در آن شرایط بحرانی قابل درک است. بویژه آنکه در آن ساعات خبرهایی از شلیک موشک کروز توسط آمریکایی ها به سمت ایران مخابره می شد که این امر نیز در به اشتباه افتادن اپراتور دخیل بوده است.

3- وظیفه شناسی سپاه پاسداران و قبول مسئولیت ها و قصور و تقصیرات احتمالی توسط سردار حاجی زاده در مصاحبه خبری جداً شایسته تقدیر است. و اینچنین مسئولیت پذیری را امروزه کمتر در بین مسئولین سراغ داریم و از این بابت جداً باید از سپاه پاسداران به نحو کلی و سردار حاجی زاده به نحو خاص تقدیر و تشکر به عمل آورد. هر چند این تحقیق و بررسی ها و اعلام نظر رسمی و کارشناسی به عهده ستاد کل نیروهای مسلح بوده است؛ لکن سردار حاجی زاده این مهم را بر عهده گرفت. این وظیفه شناسی باید با برخی حوادث دیگری که در کشور رخ داده است؛ اما مسئولین مربوطه نه تنها مسئولیت را نپذیرفتند؛ بلکه با کمال وقاحت صحبت از بیمه بودن جان باختگان کردند؛ مقایسه شود. همچنین این امر را باید با مخفی کاری آمریکایی ها در شدت خسارات وارده و تعداد جان باختگان نابودی عین الأسد نیز مقایسه کرد.

در این بین باید بطور خاص و ویژه از درایت و تدبیر رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی نیز تقدیر و تشکر به عمل آورد که به محض مطلع شدن از واقعیت ماجرا، دستور فرمودند که با صداقت و صراحت  آنچه را که اتفاق افتاده است با مردم در میان گذاشته شود.

4- در عین حالی که سردار حاجی زاده توضیحات مبسوط و قانع کننده ای را جهت تنویر افکار عمومی و تبیین ماجرا در مصاحبه خبری داد؛ لکن همچنان جای بررسی های تخصصی و کارشناسی جهت مشخص شدن ابعاد و زوایای مختلف این واقعه تلخ وجود دارد؛ و این امر زمانبر هست. که این مهم نیز به عهده ستاد کل نیروهای مسلح می باشد. و البته باید با تمامی عواملی که قصور یا تقصیری داشته اند مطابق قانون برخورد صورت پذیرد.

در وقوع این حادثه بویژه آنکه ساعاتی پس از حمله مقتدرانه جمهوری اسلامی به مواضع آمریکای خبیث بوده است، دست خرابکاری، نفوذ و هک سیستم های الکترونیکی هواپیما را نباید نادیده گرفت. بویژه آنکه برخی متخصصین و کارشناسان امر نیز از نفوذ و خرابکاری در سیستم های الکترونیکی صحبت می کنند. اینکه شیطان بزرگ در همان دقایق اولیه وقوع حادثه اعلام می کند که موشکی به سمت هواپیما شلیک شده است و فیلمی نیز از چند دقیقه قبل از اصابت موشک در زاویه دید مناسبی موجود است؛ اینکه این هواپیما چندی قبل سفری به اسرائیل داشته است و در آنجا برخی قسمت های هواپیما باز شده است و برخی شواهد دیگر، احتمال خرابکاری و نفوذ را تقویت می کند. در هر حال باید منتظر بررسی های بیشتر و اعلام نظر کارشناسان و نهادهای مربوطه باشیم.

5- به جرئت می توان گفت در حوادث مشابهی که در سایر کشورها در چند دهه اخیر رخ داده است؛ در هیچ واقعه ای اینگونه نبوده است که کمتر از 72 ساعت پس از گذشت واقعه، یک نهاد رسمی حکومتی، رسماً مسئولیت را بپذیرد و تمامی قصور و تقصیرات احتمالی را به گردن بگیرد؛ و به تنویر افکار عمومی بپردازد. این امر در دنیا بی سابقه یا کم سابقه است.

 6- سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی، در تمامی عرصه هایی که کشور و انقلاب به سپاه نیاز داشته اعم از عرصه های نظامی، فرهنگی، عمرانی و ... وارد عمل شده است و به نظام و انقلاب و مردم عزیز خدمت کرده است. جمله معروف حضرت امام خمینی(ره) را در رابطه با سپاه عزیز و قهرمان از یاد نمی بریم که فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود». و سپاه عزیز در طول این 4 دهه ای که از انقلاب شکوهمند اسلامی گذشته است جهت حفظ و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی کشور و مردم عزیز ایران اسلامی شهدای زیادی را چه در دوران دفاع مقدس، چه در دوران دفاع از حرم و دفاع از امنیت کشور  تقدیم این نظام و انقلاب کرده است. اینکه بخاطر یک خطا که آنهم در شرایط بحرانی و جنگی اتفاق افتاده است؛ کل خدمات 40 ساله سپاه پاسداران زیر سوال برود؛ قطعاً بدور از عدل و انصاف است.

7- اینکه عده ای اغتشاشگر مانند همیشه و سایر اتفاقات و حوادثی که در طول سالیان اتفاق افتاده است؛ بخواهند از قضایای بوجود آمده و این داغی که بر دل بازماندگان این واقعه تلخ افتاده است؛ در جهت اهداف سیاسی خویش، استفاده کنند و با حرکات و شعارهای ساختارشکنانه تجمعات غیر قانونی برگزار کنند؛ قطعاً محکوم است که مورد قبول خود خانواده های داغدیده نیز نمی باشد. البته این غیر از تجمعاتی است که حقیقتاً مردمی که به مانند خانواده های جان باختگان این حادثه برگزار می کنند و هدف این تجمعات اظهار همدردی برای مرحومین حادثه می باشد. اما اغتشاشاتی که طی یکی دو روز گذشته توسط عده ای قلیل در برخی نقاط تهران و برخی شهرهای دیگر به وقوع پیوسته است و حرکات ساختارشکنانه ای مانند پاره کردن عکس سردار سلیمانی و شعارهای ساختارشکنانه ای حتی علیه اصل نظام و ولایت فقیه انجام شده است؛ بلاشک این حرکت توسط نوع مردم عزادار به وقوع نپیوسته است. مردم عزیز ما همان جمعیت بالغ بر ده میلیونی بودند که در هفته گذشته در تشییع جنازه سردار دلها در شهرهای مختلف و در بزرگداشت هایی که برای حاج قاسم عزیز برگزار شده بود شرکت کرده بودند. اینکه سفیر روباه پیر که در اغتشاشات تهران و تجعات غیر قانونی حضور داشت بازداشت می شود؛ دلیلی واضح و آشکار است بر اینکه این تجمعات غیرقانونی بخاطر اظهار همدردی با عزیزان جان باخته در این حادثه نیست؛ بلکه دست توطئه استکبار جهانی در برگزاری این تجمعات دخیل است.

 اکیدا خواستار برخورد قانونی و قاطع با سفیر انگلیس که خلاف رفتار دیپلماتیک در کنار آشوبگران حاضر شده است می باشیم؛ همچنین اینکه رئیس جمهور خبیث آمریکا در صفحه توییتری خویش، به زبان فارسی توییت منتشر می کند؛ اینها نشان از فریبکاری این جنایتکار بزرگ تاریخ دارد که تا بوده شیطان بزرگ در کشورهای مختلف مشغول جنایت و خرابکاری و فریب افکار عمومی بوده است.

در اینجا مردم بصیر و همیشه در صحنه ما، هوشیاری خویش را حفظ نموده و با جدا کردن خط خویش با این توطئه گران، مرزبندی خود را با استکبار جهانی و ایادی داخلی شان انجام دهند.

در پایان امیدواریم و از خداوند منان طلب داریم این وفاق و همدلی بوجود آمده بین تمامی ملت عزیز ایران پس از شهادت سردار رشید سپاه اسلام سپهبد سلیمانی، با وقایع تلخ بعدی و از جمله سقوط این هواپیما خدشه دار نشود.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن اظهار همدردی مجدد با بازماندگان این حادثه تلخ، ضمن عرض تسلیت به تمامی این عزیزان و طلب غفران و مغفرت الهی برای مرحومین این واقعه، صبر و همدلی تمامی ملت عزیز و همچنین برخور قانونی با قاصرین و مقصرین این اتفاق و ایضاً لزوم ادامه کار کارشناسی تا مشخص شدن سایر ابعاد و زوایای این واقعه را از مسئولین امر خواستار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =