a

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: نیروهای مذهبی و مردم اجازه ندهند جنایت آمریکا، حماسه مردم و عملیات غرورآفرین سپاه به فراموشی یا حاشیه رانده شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، درباره سقوط هواپیمای اوکراینی و علت سکوت در این مسئله، ضمن تسلیت به محضر امام عصر، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم شریف و عزیز ایران و خانواده داغ‌دیدگان و آرزوی صبر و بردباری برای بازماندگان از درگاه خداوند، اظهار داشت: شکی نیست که این فاجعه شیرینی پیروزی‌ها را در کام مردم تلخ و همه ما را عزادار کرد اما اینکه چرا چنین اشتباه انسانی رخ داد باید بررسی شود؛ هم با مقصرین برخورد شود و هم از تکرار حادثه در آینده جلوگیری گردد. این همان چیزی است که مقام معظم رهبری از ستاد کل نیروهای مسلح خواسته‌اند.

** علت سقوط هواپیمای اوکراینی باید رسیدگی و به اطلاع مردم برسد

وی افزود: اما آیا اینکه سه روز سکوت و بررسی کم است یا زیاد؟ و اگر در همان روز اول مسئولیت پذیرفته می‌شد آیا پیروزی به کام مردم تلخ می‌شد یا نه؟ و آیا این خطا اولین خطا در سطح جهان است؟ جای بحث دارد ولی به هر حال بعد از سه روز سپاه این مسئولیت را پذیرفت و آن را اعلام کرد. شکی نیست که واقعه غم‌انگیز خیلی سخت و جانکاه بود اما در جای خود باید رسیدگی و نتیجه آن هم به اطلاع برسد و دولت و مردم نیز در تجلیل از این عزیزان و تسلی به خانواده‌ها باید تلاش خود را بکنند تا از آلام مردم کاسته شود. با این‌حال نباید این چند موضوع توسط خودی‌ها خلط و عظمت‌های مردمی و نظامی نادیده گرفته شود.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره ترور سپهبد سلیمانی با بیان اینکه این ترور موضوع مهمی است و این شهید نماد قدرت و نماد ملی و شرف اسلامی کشور بود که یک کشور طاغی و زورگو او و همراهانش را ناجوانمردانه ترور کرد، گفت: رسماً رئیس جمهور احمق آمریکا مسئولیت این ترور را به عهده گرفت. هدف آمریکا از انتخاب ژنرال سلیمانی برای عملیات ترور، نشان دادن قدرت آمریکا و ضرب شصت نشان دادن به جمهوری اسلامی ایران بود.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به اهمیت عکس‌العمل جمهوری اسلامی که پایگاه مهم آمریکا در عراق را توسط موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درهم کوبید، تصریح کرد: اهمیت موضوع زمانی آشکار می‌شود که تهدیدهای ترامپ به عنوان رئیس جمهور ابر قدرت آمریکا را کنار این عملیات بگذاریم. اگر سابقه‌ی عملیات نظامی امریکا در دو دوره‌ی انزوا بر مبنای دکترین مونروئه و دوره فعال امریکا و حمله به کشورهای پاناما، افغانستان و عراق و بمباران‌های بی اجازه در پاکستان و اشغال بخشی از سوریه را مورد دقت قرار دهیم می‌فهمیم که جمهوری اسلامی چه قدرت وارده‌ای از خود نشان داد.

**اشاره به برخی جنایات آمریکا در دو قرن اخیر

وی افزود: من نمونه‌هایی را از عملکرد نظامی آمریکا ارائه می‌دهم و امیدوارم دانشگاهیان و اهل مطالعه با نوشتن مقاله‌ها و برقرار کردن کنفرانس‌ها و رسانه‌ها با انتشار آن‌، جنایات این ابرقدرت را به مردم نشان دهند. اشغال سپس ضمیمه کردن بخشی از مکزیک، بمباران نیکاراگوئه در سال 1854 حمله به هندوراس در سال 1860، ایجاد پایگاه نظامی در چمپوت پرو، اشغال جزیره پرل هاربر در سال 1887، اشغال جزایر هاوایی و الحاق آن به امریکا در سال 1893 و حمله نظامی به ونزوئلا در سال 1895 اشغال پورتوریکو و کوبا و گوام در سال 1898، اشغال مجمع الجزایر فیلیپین و قتل عام مردم و کشتار دویست هزار فیلیپینی و سوزاندن مزارع آن‌ها، کشتار مسلمانان جنوب فیلیپین و شهید کردن داتوعلی در سال 1906 و ده ها تجاوز دیگر، همه در زمان ادعای عدم مداخله آمریکا بود.

حجت‌الاسلام حسینیان با بیان اینکه در قرن بیستم که دخالت‌های آمریکا در سرتاسر جهان شروع شد هفت بار به چین، سه بار به کلمبیا سه بار به کوبا و چهار بار به دومینیکن، دو بار به کره، سه بار به مکزیک، یک بار به مراکش، دو بار به نیجریه، شش بار به پاناما، یک بار به سوریه و دو بار به ترکیه حمله کردند، گفت: در این اواخر حمله به ویتنام و کشتار فجیع آمریکاییان مشهور است. بنابراین در طول تاریخ ثابت شده که آمریکا ذاتاً امپریالیست است و هرجا خواسته دخالت کرده، اشغال کرده و کشتار به راه انداخته. اگر می‌خواهید عظمت عملیات مقتدرانه سپاه را درک کنید بهتر است مقایسه‌ای با بحران موشکی کوبا داشته باشیم.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در سال 1342 در زمان کندی اتحاد جماهیر شوروی چند موشک در کوبا مستقر کرد. آمریکاییان به شوروی اولتیماتوم دادند و شوروی با آن همه قدرت و شوکت نظامی‌اش مجبور شد موشک‌های خود را جمع کند ولی سپاه چنان حملات موشکی به آمریکاییان وارد کرد که وضعیت داخلی امریکا در هم ریخت. ما نباید بگذاریم این افتخار و عظمت که بعد از چهل سال سایه جنگ را از سر مردم ایران برداشت تحت‌الشعاع یک اشتباه نظامی قرار دهیم و اصل مطلب را فراموش کنیم.

** آمریکا و دنباله‌هایش دنبال انتقام از مردم و سپاه هستند

وی افزود: البته نه آمریکا از این شکست عقب‌نشینی خواهد کرد و نه دنباله‌هایش و نه آن‌ها که امریکا را قبله آمال خود می‌دانستند دست از انتقام برمی‌دارند. آن‌ها حتما از مردمی که در تشییع جنازه سردار رشید اسلام قدرت جمهوری اسلامی را به رخ دشمن کشید و از سپاه پاسداران انتقام خواهند گرفت و این شیرینی را به کام مردم تلخ و شکست خودشان را زیر بمباران خبری، رسانه‌ای و فضای مجازی پنهان خواهند کرد.

حجت‌الاسلام حسینیان با بیان اینکه وظیفه نیروهای انقلابی این است که تحت تأثیر دشمن قرار نگیرند، گفت: باید در ضمن پذیرش خطاها این پیروزی نظامی و مردمی را زنده بدارند و خدای نخواسته خود شریک دشمن در شایعه‌سازی، طنز، مسخره کردن نیروهای افتخارآفرین و زخم زبان‌ها نشوند. باید مواظب باشند چرا که دورویانی که تا دیروز می‌خواستند بر امواج خون شهید سلیمانی سوار شوند امروز یکباره با نیش و کنایه‌های کینه‌توزانه خود سپاه را مورد حمله قرار می‌دهند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصریح کرد: باید نیروهای مذهبی و مردم اجازه ندهند جنایت آمریکا، حماسه مردم و عملیات غرورآفرین سپاه به فراموشی یا حاشیه رانده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =