کد خبر: 397
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳
ا2

سازمان ملل از نیاز ۱۱ میلیون غیرنظامی سوری به کمک بشردوستانه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، سازمان ملل از نیاز ۱۱ میلیون غیرنظامی سوری به کمک بشردوستانه خبر داد.

بر این اساس، مارک لوکوک، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: دیروز در جلسه شورای امنیت گفتم که ۱۱ میلیون سوری به کمک‌های بشر دوستانه نیاز دارند، اما در بهترین حالت سازمان‌های بین المللی می‌توانند نیمی از میزان را تحت پوشش قرار دهند.

وی تصریح کرد: دو میلیون و ۷۰۰ هزار غیرنظامی در ادلب و شمال غربی سوریه تحت سیطره تروریست‌ها هستند و عملا کمک رسانی به آن‌ها با چالش همراه است.

این مقام سازمان ملل از شورای امنیت خواست طرح کمک به مردم سوریه از طریق مرز این کشور را تمدید کند، زیرا راه دیگری برای کمک رسانی به غیرنظامیان سوری وجود ندارد.

از سال ۲۰۱۱ سوریه شاهد جنگ داخلی است که بیشتر به جنگ بین المللی شباهت دارد. آمریکا و برخی کشورهای غربی و عربی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از تروریست‌های این کشور حمایت کردند تا حکومت بشار اسد را ساقط کنند. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۵ صراحتاً داعش را ساخته باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =