رئیسی16

رئیس قوه قضائیه به مشکلات موجود در خصوصی‌سازی‌ها و رکود و توقف ناشی از این اقدام اشاره کرد و گفت: نحوه خصوصی سازی‌ها باید مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پایان سفر خود به زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توفیق حاصل شد که در ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین (ع) به استان زنجان سفر کنم.

رئیس قوه قضائیه افزود: سرکشی به همکاران استان با حضور هفت هیأت از روز گذشته و امروز به منظور بررسی عملکرد دستگاه قضایی در استان از جمله برنامه‌های سفر در استان زنجان بود.

وی با اشاره به شنیدن نکات جمع‌آوری شده از نمایندگان کارکنان، قضات، شورای حل اختلاف و نماینده سازمان‌ها در جلسات برگزار شده، افزود: نتیجه این جلسه در شورای عالی قضایی مورد بررسی قرار گرفت.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه قریب به ۳۰۰ میلیارد ریال برای حل مشکلات زندان‌ها، برخی مشکلات شورای حل اختلاف، پزشکی قانونی و دادگستری تصویب شد، ادامه داد: عمده این اعتبارات از محل اعتبارات قوه قضائیه و بخشی نیز از محل اعتبارات استانی تامین خواهد بود.

کمبود نیروی انسانی در دادگستری زنجان

رئیس قوه قضائیه به کمبود نیروی انسانی در دادگستری استان اعم از قاضی و کارمند اشاره و تصریح کرد: حل این معضل در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ما در استان زنجان ظرفیت‌های بسیاری داریم اما باید در برخی از حوزه‌ها اقدامات جدی‌تری انجام شود، افزود: کاهش آمار برخی از جرائم نیاز به کار فرهنگی دارد.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: کاهش ورودی پرونده‌های دادگستری یکی از این اقدامات است که تحقق آن  مستلزم اقدامات پیشگیرانه است از همین رو باید دستگاه‌های اجرایی (فرهنگی) تلاش بیشتری داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه افزود: موضوع دیگر نیز زمین خواری در استان زنجان و چون زنجان زمینه صنعتی، کشاورزی و گردشگری را دارد، طبیعتا همین امر موجب جاذبه زیاد استان شده است، اما هرگونه توسعه یافتگی باید طبق قوانین انجام شود و از تعرض به اراضی کشاورزی و منابع طبیعی باید پیشگیری شود.

وی به گزارش‌های رسیده از ساخت و سازهای غیرقانونی اشاره کرد و گفت: برخورد با این ساخت و سازها و اقدامات غیرقانونی از طرف هر شخص و یا سازمان و اداره‌ای که باشد باید انجام شده و از دست درازی به این منابع پیشگیری شود.

آیت‌الله رئیسی به بحث پسماند روی که توسط مسؤولان استان مطرح شده اشاره و تاکید کرد: از این موضوع زیست محیطی شهر زنجان نمی‌شود گذشت کرد چون هر گونه توسعه نیازمند رعایت اصل محیط زیست است و موضوع پسماند باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

آیت‌الله رئیسی به تشکیل کارگروهی برای موضوع زمین‌خواری با حضور مسؤولان کشوری و استانی اشاره کرد و گفت: برای حل این موضوع یک بازه زمانی یک ماهه تعیین شده است که این مهم باید گزارش دهی شده و تعیین تکلیف شود، چرا که اگر اقدامات متناسب این حوزه انجام نشود موضوع به تدریج به فراموشی سپرده خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به به‌روز بودن برخی از پرونده‌های دادگستری تصریح کرد: ولی در برخی از بخش‌ها باید کار شود و طبق زمان بندی انجام شده طی چند ماه امور این بخش‌ها هم باید به روز شود.

وی گزارش دهی به مردم از اقدامات انجام شده را متذکر شد و گفت: موضوع دیگر انتقال زندان‌های فعال در مراکز استان‌ها به خارج از شهر است که این امر در مورد زندان زنجان هم امکان‌پذیر است تا محل‌ها برای انجام اقدامات دیگر بازگشایی شود و انتقال این زندان‌ها به استان‌ها ابلاغ شده، به این صورت که محل مورد نظر به مسؤولان استانی و شهری واگذار و از محل این واگذاری زندانی در خارج از شهر زندان احداث شود تا زمینه آسایش زندانی‌ها و مردم فراهم شود.

آیت‌الله رئیسی با ابراز امیدواری برای افزایش همدلی در بین مردم و مسؤولان تاکید کرد: اجرای قانون برای همه الزام است و باید جلوی دور زدن قانون گرفته شود.

خصوصی‌سازی‌ها باید بازنگری شود 

رئیس قوه قضائیه به دیگر دیدارهای انجام شده با اقشار مردم و شنیدن سخنان از جمله کارآفرینان و تولیدکنندگان و همچنین کارگران روغن نباتی جهان اشاره و تاکید کرد: این خصوصی‌سازی‌ها باید بازنگری شود و سخن کارآفرینان و تولیدکنندگان نگرانی از بابت نوع خصوصی سازی‌ها بود.

وی با بیان اینکه برخی خصوصی‌سازی‌ها در منطقه منجر به رکود و توقف تولید هم شده است، افزود: این مهم هم باید پیگیری شود که برنامه پیگیری آن توسط استاندار و هم توسط قوه قضائیه در مرکز انجام خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: مسائل و مشکلات مطرح شده از دستور کار خارج نمی‌شود و در نخستین شورای عالی قضایی موضوع زنجان بررسی خواهد شد و مسائل در آن جلسه مطرح و نتایج توسط مدیر کل دادگستری در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.

وی به آشنایی خود با استان و مردم زنجان اشاره و تصریح کرد: این مردم هر وقت که انقلاب به آن‌ها  نیاز داشته، پای کار بوده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =