کد خبر: 342
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
سروری1

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: وقتی آمریکا وزیر امور خارجه یک کشور را تحریم می‌کند به عبارتی رسماً در دیپلماسی و مذاکره را می‌بندند.

پرویز سروری عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، تحریم محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا را تعجب‌آور، عبرت‌آموز و خوشحال کننده دانست.

وی تاکید کرد:‌ این اقدامات نشان می‌دهد آمریکا به آخر خط رسیده و اقداماتی که صورت می‌دهد از سر استیصال است و به در و دیوار می‌زند و برای رهایی به هر ریسمانی آویزان می‌شود؛ افکار بین‌المللی قطعا به آن می‌خندد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز محمدجواد ظریف را در لیست تحریم قرار داد و قرارگیری نام احتمالی آنها در آمریکا را مسدود کرده و اتباع آمریکا را با داد و ستد مالی با آنها منع می‌کند.

ظریف اما امروز در توئیتی نوشته این تحریم بر من یا خانواده من هیچ اثری ندارد چرا که من خارج از ایران هیچ دارایی یا منافعی ندارم. متشکرم که من را چنین تهدید بزرگی برای اهداف‌تان می‌پندارید.

سروری اما معتقد است وقتی آمریکا وزیر امور خارجه یک کشور را تحریم می‌کند به عبارتی رسما در دیپلماسی و مذاکره را می‌بندند. آنها مدام حرف از مذاکره با ایران می‌زنند، اما تحریم محمد جواد ظریف به نوعی پایان مذاکره و دیپلماسی با آمریکاست.

وی با بیان اینکه در گفته و اظهارات آمریکایی‌ها  سرشار از پارادوکس و دروغ‌گویی است،‌ گفت: همین کسانی که این همه برای تلطیف روابط با آمریکا تلاش داشته‌اند و به تذکرات رهبری انقلاب و دلسوزان توجهی نشان ندادند و مثل یک دلداده با جان کری در خاک آمریکا قدم زدند و امضای آنها را تضمین می‌دانستند امروز خودشان تحریم شدند. آیا این تعجب‌آور نیست؟

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی ما باید از این رفتار آمریکایی‌ها عبرت بگیرد، گفت: این همه گفتیم به آمریکا نباید اطمینان کرد. تخم مرغ‌ها را در سبد آنها نگذارید. گام به گام با آنها جلو بروید و به تضمین شفاهی و کتبی آنها اعتماد نکنید.اما بالاخره بیشترین ضربه‌ها را خوردند. البته جلوی ضرر را از هر جا بگیریم سود است.

سروری گفت: امروز وزیر خارجه ما به خوبی می‌داند که نتیجه مذاکره با آمریکا چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه و حرکت سازش کارانه افتادن در چاه ویل ذلت پذیری است.

وی تاکید کرد: تجربه همین چند روز اخیر به ما نشان داد که ما هر گاه از موضع اقتدار برخورد کردیم بهتر به نتیجه رسیدیم. هنگامی که ما پهپاد آمریکایی‌ها را زدیم و یا جلوی راه کشتی انگلیسی‌ها را سد کردیم راه‌های روشن بسیاری برای شکوفایی ما باز شد. بنابراین این اقتدار است که دشمن را مجبور به دادن امتیاز می‌کند نه سازش.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بیان کرد: رهبری و امام بارها در مذاکره با آمریکایی‌ها تاکید داشتند آنها را به چشم دشمن نگاه کنید و تضمین‌های لازم را برای استیفای حقوق خود از آنان اخذ کنید. 

به گفته سروری اگر دیپلماسی کشور، دولت، نخبگان، احزاب و گروه‌های سیاسی این حرکت آمریکا را به عنوان پایان خط سازش و اعتماد سازی بدانند این می‌تواند برای ما خوشحال کننده باشد.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز آمریکا در بین افکار بین‌الملل و کشورهای متحد هم منزوی شده است، گفت: اقدامات آمریکا نمایانگر افول تمدن و پیشتازی آنها است و اقدامات قاطعانه ما در چند ماه گذشته توانسته آنها را از موضع مدعی به متهم تبدیل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =