شیرزاد نماینده مجلس6

نیروگاه هسته‌ای یک معبد هسته‌ای نیست. تصمیم برجام خیلی دیر بود و می‌توانستیم خیلی زودتر به آن برسیم.

گروه سیاسی جهان نیوز: نماینده پرحاشیه مجلس ششم و از فعالان جریان اصلاحات در بخشی از گفتگویش با روزنامه شرق به دو انتخابات پیشین مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرده و در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر انتقاد مردم به مجلس دهم و وضعیت لیست اصلاح طلبان گفته است که «هر چقدر پول بدهی آش می خوری». شیرزاد در واکنش به سوال دیگر خبرنگار مبنی بر اینکه نتیجه آن لیست چینی مرحوم هاشمی برای مجلس خبرگان ریاست آیت الله جنتی بود نیز گفته است: «در مجلس خبرگان آقای مصباح و یزدی در آن نیستند. پتانسیل تأثیرگذاری ما این‌قدر بوده و همین مهم است». شیرزاد همچنین برای تطهیر خوی استکباری آمریکا با خوب جلوه دادن دوره اوباما مدعی شده است که سال های زیادی از دوره وی را از دست دادیم. یادآور می شود با اینکه برجام در زمان حاکمیت دولت اوباما تصویب و اجرایی شد اما او تا روز رفتن از کاخ سفید در سنگ اندازی در مسیر اجرای برجام و حتی تصویب تحریم های جدید اصطلاحا کم نگذاشت و عملا ترامپ با خروج رسمی از برجام کار ناتمام اوباما را تمام کرد.

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*انقلاب فرهنگی جزء عجیب‌ترین تصمیمات بود. به عنوان کسی که در جریان این رخداد بودم، باجرئت می‌گویم انقلاب فرهنگی پدیده قابل‌دفاعی نبود، شاید از هم‌نسلان من کمتر کسی شهامت این حرف را داشته باشند.

*در دفتر تحکیم که بحث بود بچه‌ها می‌گفتند هیئت‌های چندنفره سراغ شخصیت‌های سیاسی برویم و توجیه‌شان کنیم که انقلاب فرهنگی باید راه بیفتد. من در دو مورد همراهشان بودم؛ یکی مرحوم آیت‌الله منتظری که یادم هست با سادگی می‌گفت حالا نمی‌شود همین کارها را همین‌طور که دانشگاه‌ها باز است، انجام دهید؟ این‌طور پدر و مادرها ناراحت می‌شوند که چرا دانشگاه‌ها تعطیل است. تا آخر هم مرحوم منتظری قانع به این کار نشد و معلوم بود شخصیت‌های سیاسی آن زمان هم با این اتفاق مخالف بودند. در ملاقات با مرحوم هاشمی‌رفسنجانی هم از این جهت که برخی گروه‌ها تعطیل می‌شوند خوشحال بود اما نگران بود بنی‌صدر از این مسائل سوءاستفاده کند

*به همان نسبت که پول می‌دهی آش می‌خوری. ما بین کسانی که کاندیدای اصلی مجلس بودند انتخاب نکردیم، بلکه بین کسانی که تأیید صلاحیت شدند انتخاب کردیم. مگر شبیه همان لیست را برای انتخابات خبرگان ندادیم؟ مگر آن افراد کسانی نبودند که به هیچ قیمتی نمی‌شود گفت اصلاح‌طلب هستند. آقای خاتمی هم گفتند تَکرار می‌کنم به هر دو لیست رأی دهید و مردم عمل کردند. حالا ما که نمی‌توانیم خبرگان را نبینیم و فقط مجلس شورای اسلامی را ببینیم. در مجلس خبرگان آقای مصباح و یزدی در آن نیستند. پتانسیل تأثیرگذاری ما این‌قدر بوده و همین مهم است.

*می‌توانیم با خیلی از چهره‌ها ائتلاف کنیم؛ نه اینکه به آنها رأی دهیم؛ مثلا اگر در برجام اصلاح‌طلبان با آقای لاریجانی ائتلاف نکرده بودند، برجامی به وجود نمی‌آمد؛ بنابراین می‌توان با آنها کار سیاسی کرد.

بیشتر بخوانید:
اصلاح‌طلبان رای مردم را می‌پذیرند اما اصولگرایان، نه!
در بن‌بست اصلاحات روحانی مثل یک نور امید تابید
چهره اصولگرایان تصحیح شده و دیگر نمی‌شود مردم را بترسانیم


*نیروگاه هسته‌ای یک معبد هسته‌ای نیست. تصمیم برجام خیلی دیر بود و می‌توانستیم خیلی زودتر به آن برسیم. ما سال‌های زیادی از دوره آقای اوباما را از دست دادیم.

*آقای پرویز فتاح چهره موفق اجرائی بوده است. مگر نذر کرده‌ایم با همه اصولگرایان مخالفت کنیم؟ ایشان یک چهره اصولگرا بوده که کارش را به‌خوبی انجام داده و الان هم در بنیاد مستضعفان است.

*در دو، سه سال اخیر خیلی خوب مدیریت شده‌ایم و در صحنه سیاست خارجی مجموعه نظام خوب مدیریت کرده است و برده‌ایم. در سوریه همه آمدند باختند؛ اما ما بردیم. اینکه بعضی‌ افراد تصور می‌کنند در سوریه برای‌مان مشکل ایجاد شد، باید سؤال ‌کنیم از کشورهای منطقه چه کسی به سوریه نرفت؟ هر کسی می‌توانست، به‌نوعی رفت؛ اما همه‌شان بازنده بودند و ما درست بازی کردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =