ادلب سوریه

گروهک های تروریستی با انتقال نیرو و تجهیزات جدید درصدد تغییر موازنه قدرت در شمال سوریه هستند اما با واکنش قاطع مواجه شدند.


به گزارش مشرق، از شمال سوریه خبر می رسد، حملات موشکی، توپخانه ای و جنگنده های روسی و سوری علیه مواضع تحت اشغال گروهک های تروریستی در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب ادامه دارد.  

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهک های تروریستی تلاش می کنند نیروهای تازه نفس و تجهیزات نظامی جدیدی را به نزدیکی خطوط تماس با نیروهای سوری انتقال دهند و به همین دلیل حملات علیه آنان تشدید شده است.

به گفته منابع میدانی، تروریست ها درصدد هستند مواضع خود را در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب تقویت کنند اما حملات سنگین موشکی، توپخانه ای و هوایی برای فلج کردن تحرکات آنان و جلوگیری از انتقال سلاح جریان دارد.

برخی از گروهک های تروریستی که اغلب ملیت خارجی دارند در روزهای گذشته با تجهیزات نظامی سنگین خود را به مناطق مهمی از جمله «الهبیط، خان شیخون و السرمانیه» رساندند و با ایجاد پایگاه های آموزشی برای حمله به نیروهای ارتش سوریه آماده می شدند اما هدف حملات سنگین هوایی قرار گرفتند.

به گزارش مشرق، جنگنده های سوری و روسی در چندین نوبت به شدت مواضع و مقرهای تروریست ها را در این مناطق هدف قرار دادند و حدود ۳۰۰ تن از آنان را به هلاکت رساندند تا تمامی تلاش ها برای انجام عملیات جدید به شکست منتهی شود.

خبرها حاکیست، جنگنده ها و یگان توپخانه همچنین مواضع گروهک های تروریستی را در حومه شهرک های «لطمانه، کفرزیتا، مورک، تل الملح، الجبین، حصرایا و ...» هدف قرار دادند و ضربات مهلکی به آنان وارد آوردند.

نیروهای ارتش سوریه پس از یک رصد دقیق در شمال استان حماه موفق شدند گروهی از عناصر تروریستی جبهه النصره را شناسایی کنند و با موشک های حرارتی هدف قرار دهند و شماری از آنان را کشته و زخمی کنند.

در لیست کشته شدگان نام «ابا عبیده» از فرماندهان سرشناس گروه تروریستی جبهه النصره دیده می شود؛ «ابا الفتح الفزعلی» از سرکرده ارشد دینی و شرعی گروه تروریستی جبهه النصره در این رصد دقیق موشکی زخمی شد.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه در جریان درگیری ها در محور شمالی استان حماه توانستند گروهی از تروریست های «انصار الدین» را شکار و به هلاکت برسانند و تعدادی دیگر را هم در این محور زخمی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در لیست کشته شدگان اسامی چند سرکرده سرشناس تروریست ها از جمله «ماجد عطایا، حمزه الحلبی، عب القادر الحلبی، معاذ طعوم و مجاهد الحلبی» به چشم می خورد.

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری پس از دریافت اطلاعات دقیق در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند ۱۶ تن از عناصر تروریستی را در محور غربی شهرک «کفرزیتا» شناسایی کنند و به هلاکت برسانند.

از حومه شهرک «تل الملح» در شمال استان حماه خبر می رسد، نیروهای ارتش سوریه در جریان یک عملیات توانستند گروهی از عناصر تروریستی را شناسایی کنند و ۱۱ تن از آنان را در این محور از پای درآورند.

به گزارش مشرق، حملات خمپاره ای گروهک های تروریستی به مناطق مسکونی در شمال و شمال غرب استان حماه از جمله شهرک «جورین» ادامه دارد و تاکنون چندین تن از شهروندان شهید و زخمی شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =