اراکی1

آیت الله اراکی گفت: ما بر خود وظیفه می‌بینیم تلاش کنیم جهان اسلام را در مسیر حمایت از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بسیج کنیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس که به همراه یک هیئت عالی رتبه فلسطینی در ایران حضور پیدا کرده است، با آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه ما معتقدیم مقاومت اسلامی فلسطین تنها راه ایجاد وحدت عملی در جامعه اسلامی است، اظهار داشت: بسیار امیدواریم که با همکاری جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین بتوانیم گام‌های بلندی در مسیر وحدت جهان اسلام برداریم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: ما بر خود وظیفه می‌بینیم تلاش کنیم جهان اسلام را در مسیر حمایت از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بسیج کنیم که در نتیجه به فعال‌سازی حضور همه نیروهای توانمند جهان اسلام در مسیر پشتیبانی از مقاومت اسلامی و پشتیبانی از فلسطین و پشتیبانی از مسجدالاقصی حرکت کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این نکته که در حال حاضر شاهد جنبه منفیِ بسیج آمریکا و صهیونیست‌ها و بعضی از اعوان و انصارشان در منطقه علیه قضیه فلسطین هستیم، تاکید کرد: اما در مقابل این پدیده‌های منفی امروز ما معتقدیم در جهان اسلام یک گرایش گسترده‌ای به‌خصوص در قشر جوان و در همه اقشار روشنفکر و نخبگان جهان اسلام در جهت حمایت از فلسطین به وجود آمده است.

وی افزود: ما معتقدیم هر چند شرایط کنونی حکومت‌هایی را به جبهه اسرائیل و جبهه صهیونیسم اشغالگر سوق داده لکن از این‌سو جمعیت‌های فراوان جهان اسلام بالأخص قشر جوان بیش از زمان‌های دیگر نسبت به قضیه فلسطین و ضرورت حمایت از مردم فلسطین آگاه شده‌اند و یک آمادگی گسترده‌ای در جهان اسلام به وجود آمده است.

آیت الله اراکی در پایان اظهار داشت: من با توجه به شناختی که کم‌وبیش از اوضاع جهان اسلام دارم اگر ادعا کنم در این دو دهه گذشته امروز ما در وضعیت بسیار بهتری در جهت آگاهی مردم جوامع اسلامی نسبت به مسئله فلسطین و آمادگی‌شان در جهت دفاع از قضیه فلسطین قرار داریم.

در ادامه العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس با ابراز خوشحالی از حضور در ایران بیان داشت: ما اعتقادداریم که اختلافات فقهی نباید سبب و علتی برای درگیری بین مسلمانان باشد بلکه باید سببی برای گفتگو بین علمای اسلام باشد و باید علمای اسلام بنشینند تا بتوانند به یک ایده واحد برسند که امت اسلام را به شکل واحد درآورند.

وی با تاکید بر این نکته که مسئله فلسطین مختص فلسطینی‌ها و حتی عرب‌ها یا ایرانی‌ها نیست بلکه مسئله بسیار مهمی برای همه مسلمانان است، تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم که از مسئله فلسطین به‌عنوان محور اصلی برای تحقق وحدت مسلمانان استفاده کنیم تا بتوانیم از طریق این وحدت مسائل دیگری که امت اسلام با آن روبرو می‌شود را حل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =