ذوالنوری1

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص گلایه امام خامنه‌ای از مجلس گفت: همه نمایندگان و هیئت رئیسه مجلس مخاطب گِله و دغدغه رهبری هستند.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درخصوص گلایه امام خامنه‌ای از مجلس در مقابله با قطعنامه‌های ضدآمریکایی که در سخنرانی روز یکم فروردین امسال و در حرم مطهر امام رضا(ع) مطرح کردند، گفت: اصل این ایراد و گله مقام معظم رهبری هم به کلیت مجلس و هم به هیئت رئیسه مجلس وارد است. وقتی گفته می‌شود مجلس؛ نمی‌شود فقط چند نماینده را مد نظر بگیریم. مجلس ساختار مدیریتی دارد و این ساختار دست هیئت رئیسه مجلس است یعنی هیئت رئیسه مجلس باید جهت بدهد، کمیسیون‌ها را فعال کرده، خط دهی کند و تشکل ایجاد کرده و هم‌افزایی بین کمیسیون‌ها ایجاد و جهت کاری مجلس را هدایت کند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: اگر کاری نشده و ایراد به کلیت مجلس وارد است؛ واقعا ایراد به هیئت رئیسه مجلس وارد است و هیئت رئیسه آن دغدغه‌مندی لازم را نداشت و اقدام جدی که باید انجام دهد را انجام نداد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته بعدی کمیسیون مربوطه یعنی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است؛ اگر قرار است اتفاقی بیافتد جرقه باید در این کمیسیون باشد و پیگیری در این کمیسیون صورت گیرد. آن دغدغه لازم در کمیسیون نبوده و بازهم اینجا کمیسیون و هیئت رئیسه کمیسیون باید در این زمینه پاسخگو باشند که واقعا چرا این دغدغه نیست و چرا نبوده است.

حجت‌الاسلام ذوالنور خاطر نشان کرد: زمانی که آمریکایی‌ها قانون «کاتسا» را گذاشتند و کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به تحریم‌ها اضافه کردند و در حقیقت «مادر تحریم‌ها» نام گرفت؛ برای مقابله با شرارت‌ها و شیطنت‌های آمریکا در منطقه، طرحی در مجلس تهیه شد و هیئت رئیسه مجلس، مرکز پژوهش‌ها را مسئول کردند. این طرح نقص‌هایی داشت و در کمیسیون آمد و اظهار نظرها انجام شد و دستگاه‌های ذیربط نظامی و امنیتی نیز دعوت شدند و موضوع مورد بررسی قرار گرفت و تکمیل و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: طبق آن طرح قرار شده وزارت خارجه هر شش ماه یکبار به کمسیون امنیت ملی گزارش بدهد که چقدر این قانون اقدام متقابل ما اجرایی شده و به آن عمل شده است. بیش از یکسال از تصویب این قانون گذشته و گزارشی از وزارت خارجه نیامده و کمیسیون امنیت ملی هم پیگیری لازم و مطالبه‌گری نکرده که حداقل در اجرای آن چه کاری صورت گرفته است. اینجا ایراد به طور جدی متوجه کمیسیون امنیت ملی و هیئت رئیسه کمسیون است که باید اینکار را می کردند و انجام ندادند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی امیدواریم این گلایه‌مندی، هشدار و دغدغه‌ای که مقام معظم رهبری دارند منشا یک اقدام جدی بشود، تصریح کرد: با شروع سال جدید و فعال شدن مجلس از 18 فروردین جلسات مجلس دایر خواهد بود و ان شالله اقدام جدی در این خصوص صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام ذوالنور خاطرنشان کرد: تک تک نمایندگان و کلیت مجلس مخاطب این گله و دغدغه حضرت آقا هستند و هیئت رئیسه مجلس و مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون امنیت ملی مجلس به طور ویژه مورد خطاب و مسئول هستند. مجلس یک سازوکاری دارد و به طر مثال مانند یک اتوبوس است که گردشگر، زائر امام رضا(ع)، دانشجو، محصل، پیرمرد و زن می توانند سوار آن شوند؛ سازوکار مجلس کاملا فراهم است  و باید اراده‌ای این سازوکار را در جهت یک موضوع خاص فعال کند.

** نظر علی مطهری کاملا غیر تخصصی، غیر کارشناسانه و غیر منطقی است

وی همچنین درباره اظهارات علی مطهری درخصوص گلایه مقام معظم رهبری از مجلس نیز اظهار کرد: نکته اول اینکه این نظر شخصی اوست. نکته بعدی اینکه این نظر کاملا غیر تخصصی، غیر کارشناسانه و غیر منطقی است. نکته سوم هم این است که این راهی برای فرار از کوتاهی‌های گذشته است و چهارمین نکته اینکه این یک توجیهی است که مجلس در آینده کاری نکند و بگوید این کارها را انجام داده‌ایم.

نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: بیانیه‌های ما هیچ خاصیت اجرایی ندارد؛ به طور مثال در رژه 31 شهریور خوزستان که مردم توسط ضد انقلاب، تکفیری‌ها و تروریست‌ها به خاک و خون کشیده شدند؛ دستگاه‌های مختلف نیز بیانیه دادند و محکوم کردند. آیا این بُعد اجرایی و ثمره و خاصیت داشت؟ خیر، فقط محکومیت است.

حجت‌الاسلام ذوالنور تصریح کرد: بیانیه‌هایی که ما در مجلس دادیم اظهارنظر و اعلام موضع است و خاصیت و نتیجه اجرایی ندارد ولی قطعنامه‌هایی که آمریکایی‌ها صادر کردند در مسیر اجرا قرار گرفته و برای دستگاههای ذیربط تکلیف ایجاد کرده است. یک موضوع را به جریان انداخته که دستگاه‌های ذیربط آمریکا اعمال جریمه، مجازات، کنترل، محدودیت و سایر موارد را علیه جمهوری اسلامی داشته باشند. اینها هیچ ارتباطی با هم ندارد بلکه کاملا اظهار نظر آقای مطهری غیرمنطقی و غیرکارشناسانه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =