کد خبر: 218
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۲
جلیقه زردها1

«جلیقه‌زردها» در فرانسه در نوزدهمین هفته متوالی به خیابان‌ها آمدند تا به سیاست‌های دولت ماکرون اعتراض کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جلیقه‌زردهای فرانسوی روز شنبه در نوزدهمین هفته متوالی بار دیگر در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌ها آمدند و به سیاست‌های دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه اعتراض کردند.

پلیس فرانسه امروز اجازه نداده تظاهرکنندگان در خیابان شانزلیزه پاریس و بسیاری از نقاط مرکزی دیگر شهرها تجمع کنند و به همین دلیل معترضان در نزدیکی برج ایفل تظاهرات کردند.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی امروز نیز با تظاهرکنندگان درگیر شدند و 51 نفر را دستگیر و 29 نفر را به دلیل اصرار به تظاهرات در خیابان شانزلیزه جریمه نقدی کردند.

به گزارش آناتولی، جلیقه‌زردها در شهر «نایس» نیز با وجود ممنوع شدن تظاهرات به خیابان‌ها آمدند و 20 نفر از معترضان نیز توسط پلیس دستگیر شدند.

حدود 287 هزار نفر از مردم فرانسه تحت عنوان «جلیقه زردها» سازماندهی شده‌ و روز شنبه 17 نوامبر سال گذشته در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر اعمال تعرفه اضافی بر سوخت مایع صدها خیابان در سراسر این کشور را بستند.

دولت فرانسه اگرچه این طرح را به حالت تعلیق درآورد، اما جلیقه‌زردها خواستار لغو آن هستند و از همین روی، همچنان آتش تظاهرات در کل فرانسه شعله‌ور است.

در جریان تجمعات جلیقه زردها علاوه بر کشته شدن 11 نفر، بیش از 2000 تن زخمی و 8400 نفر نیز بازداشت شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =