کد خبر: 184
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
قهوه

نتایج یک مطالعه جدید که اخیرا در کنگره انجمن اروپایی اورولوژی در بارسلونا ارائه شده است حکایت از مهار سرطان پروستات از طریق نوشیدن قهوه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، نتایج یک مطالعه جدید که اخیرا در کنگره انجمن اروپایی اورولوژی در بارسلونا ارائه شده است حکایت از مهار سرطان پروستات بوسیله نوشیدن قهوه دارد. 

طبق اعلام مرکز پیشگیری و کنترل امراض آمریکا (CDC) پس از سرطان پوست، سرطان پروستات رایج‌ترین نوع سرطان میان مردان آمریکایی است که در اغلب موارد کشنده نیست.

این نتایج جدید تأکید می‌کند،  قهوه و قابلیت آنتی اکسیدانی آن می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات و برخی دیگر از انواع بیماری را کاهش دهد.

چندین مطالعه مهم اپیدمیولوژیک در سال‌های اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که حداقل مصرف قهوه ​​برای بسیاری از افراد مضر نیست و نوشیدن چند فنجان آن در روز نیز ممکن است سودمند باشد. با این وجود، مطالعات عظیمی به شواهد میان نوشیدن قهوه و کاهش ریسک سرطان پروستات پی برده‌اند.

این پژوهش جدید نشان داده است، مصرف کافئین در مهار تکثیر سلول‌های سرطانی پروستات موثر است.

محققان این مطالعه تأکید می‌کنند، برای جلوگیری از سرطان پروستات و بهره‌گیری از کافئین موجود در آن افراد باید مصرف قهوه را در برنامه روزانه خود قرار بدهند.

بر اساس برآوردهای جامعه سرطان امریکا، نرخ بقای ۵ ساله مردان مبتلا به سرطان پروستات ۹۹ درصد است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =