کد خبر: 1139
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱
اوکراین1

یک روزنامه لهستانی می‌گوید دولت ورشو شروع به لغو روادید و اسناد تضمین‌کننده مزایای اجتماعی برای پناهندگان اوکراینی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از تظاهرات در اتریش علیه جمعیت روزافزون آوارگان اوکراینی و برپایی چادرهای آنها در اماکن عمومی، از دیگر متحد کی‌یف هم اخبار مشابهی علیه این مهاجران می‌رسد.

روزنامه لهستانی «ویبورتشا» شامگاه چهارشنبه گزارش داد که دولت ورشو شروع به لغو روادید و اسناد تضمین‌کننده مزایای اجتماعی برای پناهندگان اوکراینی کرده است.

در این مقاله آمده است: «طبق قانون، اوکراینی‌هایی که از جنگ [با روسیه] فرار کرده‌اند، می‌توانند در یک دوره یک ماهه در لهستان مانده و قبل از اتمام یک ماه، این کشور را ترک کنند. اما برخی از مهاجران فقط پس از چند روز حضور در لهستان، شماره شخصی شناسایی خود را از دست داده‌اند».

به نوشته وبگاه «ریانووستی» به نقل از این گزارش، ورشو به‌طور رسمی به اوکراینی‌هایی که به لهستان آمده‌اند، اجازه می‌دهد بدون اینکه وضعیت پناهندگی و مزایای مربوط به آن را از دست بدهند، در دوره‌ای یک ماهه از این کشور خارج شوند.

با این حال، این روزنامه می‌گوید موارد زیادی وجود داشته که مهاجران اوکراینی که فقط چند روز کشورشان را ترک کرده بود، به اوکراین بازگشت داده شدند.

طبق این گزارش، در ماه جولای نیز مشخص شد که دولت لهستان شروع به کاهش تدریجی برنامه‌های کمک به پناهندگان اوکراینی کرد. از جمله، مقامات محلی با کاهش مزایای مهاجران اوکراینی، به دنبال وادار کردن آنها به جستجوی کار و تلاش برای خود بودند.

پیش از این نیز تعداد زیادی از مردم اتریش در اعتراض به اقدام مهاجران و آوارگان اوکراینی در برپایی چادرهای عدیده در فضاهای باز، دست به تظاهرات و اعتراض زدند. (جزئیات بیشتر)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =