مجلس4

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان در نطق‌های میان‌دستور خود به اغتشاشات اخیر، وضعیت بازار خودرو، تورم و... اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 26 مهر پارلمان در نطق‌های میان‌دستور خود به حوادث اخیر، وضعیت بازار خودرو، تورم و... اشاره کردند.

*  زنان اصیل ایرانی از شعار زن، زندگی، آزادی و آزادگی از نگاه شما متنفرند

حسین امامی راد نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس نیز در نطق میان دستور خود اظهار کرد: با گذشت نزدیک به یک هفته از فرمایشات مقام معظم رهبری در معرفی اغتشاشات پشت پرده اخیر بر همگان روشن شده و سرانجام سکوت سه هفته‌ای دولت و رسانه‌ها اصلی آمریکا در مورد اغتشاشات شکست ،طی چند روز گذشته بایدن و وزیر امور خارجه‌اش اعلام کرده‌اند که در کنار شهروندان و زنان شجاع ایرانی هستند؛ در شجاعت شهروندان و زنان ایرانی تشخیصتان کاملا درست است اما اینکه شما در کنار ایرانیان هستید و بر طبل حقوق بشر می‌کوبید؛ ایران را  محکوم به خشونت بر علیه شهروندان می‌کنید، سناریوی تکراری و نخ نما شده ای بیش نیست.  

وی افزود: شما به خیال خامتان در اغتشاشات اخیر با رویکردی جدید به فکر فریب جوانان و نوجوانان  این مرز و بوم هستید، ولی غافل از اینکه مثل همیشه معادلاتتان درست از آب در نیامد هر چند خسارت هایی اندک در اموال عمومی و شخصی  وارد  که بیشتر تخلیه انرژی جوانی و نوجوانی بود نه همراهی با شما و مقاصد شوم شما؛ همه می‌دانیم  جوان 15 تا20 ساله معاند نظام و انقلاب نمی‌تواند باشد.

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس تصریح کرد: جوانان، نوجوانان و دانشجویان ایرانی اهل مطالعه هستند، درخشش این عزیزان در میادین علمی، پژوهشی، المپیادهای علمی و پیشرفت‌های هسته‌ای، تکنولوژی و نانو تکنولوژی  تایید شده و اثبات این ادعا است، حافظه شما رو به زوال است ولی حافظه ملت ایران و جهان که جنایت‌ها و خیانت‌ها و خباثت‌های شما را فراموش نکرده و نخواهد کرد. شما دم از حقوق بشر می‌زنید و ژست دفاع از حقوق بشر را دارید در حالیکه حافظه تاریخ جنایت‌های نژادپرستانه شما را در بکارگیری 50 میلیون برده سیاه آمریکایی از روستاهای آفریقا به زور اسلحه را فراموش نکرده است،ماجرای خیانت شما به فیلیپین در سال 1898 م  و قتل عام 17 هزار فیلیپینی هنوز فراموش نشده است.

امامی راد بیان داشت: جنایات،کشتار، سلاخی و قتل عام میلیونها انسان بیگناه،کودک، زن و سالمند در آلمان، ژاپن، ویتنام،کامبوج، لائوس، کره، السالوادور، نیکاراگوئه، پاناما،کوبا، شیلی، سومالی، لیبی، سودان، افغانستان، عراق، سوریه، یمن و ایران هنوز از حافظه تاریخ محو نشده است.ادعای مدافع حقوق بشری شما را باور کنیم یا ریختن حدود ۲ میلیون تن بمب بر سر مردم بیچاره نظامی و غیر نظامی را.

وی تاکید کرد: ملت ایران،جوانان، دانش آموزان محقق و پژوهشگرها را دیده‌اند، یا با مطالعه تاریخ معاصر کشور از قانون ننگین و استعماری کاپیتولاسیون،کمکهای اقتصادی ،سیاسی و تسلیحاتی آمریکا به عراق در جنگ تحمیلی ،تحریم نه تنها اقتصادی بلکه تحریم های غیر انسانی غذا و دارو،خیانت به برجام ، عهدشکنی و بلوکه کردن حساب بانکی دولت ایران به میزان چندین میلیارد دلار و عدم پرداخت آن که بخش عمده ای از چالش های اقتصادی کشورمان را دامن زده،اطلاع کامل دارند.

امامی راد با اشاره به هوشیاری زنان ایران تصریح کرد: زنان اصیل ایرانی هم پیروی زهرای اطهر هستند،آنان دارای تفکر فاطمی و از نسل سیندخت، رودابه و گُردآفرید هستند و مستوری،دانایی و ایران دوستی را از نیاکان خود به ارث برده اند و از شعار های زن، زندگی، آزادی و آزادگی از نگاه شما متنفرند،زنان اصیل ایرانی زندگی را در پروراندن شیران و اسطوره‌های هنگامه‌های نبرد و همچنین افتخارآفرینان عرصه‌های جهاد علمی می‌دانند، آنان آزادی را در دفاع از کیان وطن و نبرد با بیگانگان می‌دانند.

نماینده مردم چناران خطاب به رییس جمهور آمریکا گفت: آقای بایدن،صهیونیست‌ها،گرگ پیر استعمار انگلیس و گاو شیرده شما عربستان که قلاده  و افکارشان به دست امریکاست،همچنین مزدوران خودفروخته داخلی غرب گدا،حقوق بشر ،نظام انقلاب اسلامی و حجاب را که به‌عنوان اسارت زن تعبیر و تفسیر کرده و بهانه قرار داده اید،سوال ملت ایران،جوانان و زنان ما این است؛در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ که ناو هواپیمابر وینسنس آمریکایی،هواپیمای مسافربری ایر باس ایران را که از بندر عباس عازم دبی بود،با شلیک دو موشک بر فراز خلیج فارس منفجر کرد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن را که ۶۶کودک و ۵۳ زن در  میان آنها بود به شهادت رساند،آیا همه آن سرنشینان و هموطنان ما جرمشان حجاب بود؟

وی در ادامه یادآور شد: جنایاتی که از نظر میزان تلفات انسانی هشتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ نام گرفت ،شما حتی به فرمانده ناو خود مدال شجاعت دادید،آن ۲۹۰ سرنشین پودر و خاکستر شده و در اعماق آب های خلیج فارس مدفون شده،خواهران و برادران همین زنانی بودند که شما برای فریب افکار عمومی ،آنان را زنان شجاع ایرانی می خوانید و خود را در کنارشان متصور می دانید.

* باید صف معترضین را از صف مواجب‌بگیران دشمن جدا کرد

فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس نیز در نطق میان دستور گفت: با درود بی پایان به ارواح پاک خمینی کبیر و یاران شهیدش از خرداد 42 تا مهر 1410 مردم خود را پیگیر واحد ایران اسلامی و انقلابی می دانستند و نه در پی حشمت و جاه که برای اعتلای نام نیک اسلام و ایران از جان خود گذشتند.

وی افزود: ملت رشید ایران چنان که می بینیم روزهایی را که می گذرانیم که با بهانه تلخی فقدان دختری از دختران کشورمان دشمن خرک دجالان خارج نشین را به امید به تقابل کشیدن این آب و خاک با حکومتی که از آن آنها است و سال ها با عزت اما مظلومانه برای حفظ منافع ایران مردانه ایستاده است به میدان آورده وقیحانه بی پاسخ گرمای خاموش شده جان های دخترکان قربانی تحریم و جنگ این ملت در این سال های سخت به سرپنجه آمریکا و ایادی منفورش خود را مدعی خون آن  دختر ایران می داند دریغا که آنان چون سوزاندن خاک و اهلش اندیشه دیگری ندارند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس  بیان کرد: پس بر ما است که با هوشیاری و صبورانه سخنان دلبندان مان را شنیده صف آنان را از نوکران و مواجب بگیران دشمن جدا بدانیم و بدانیم که اگر وضع موجود را سیاه بنمایانیم همراه جنایت کارانیم. اگر منکر کاستی یا ضعف ها شویم همقطاران خیانتکاران هستیم که هر آن است که تحت منشور هدایت های رهبر و مقتدای عزیزمان با همراهی هم به ویژه نخبگان و دانشمندان ضعف ها را ببندیم و کمر به تکامل این نظام برخواسته از خواست ملت بر بندیم که دست خدا همراه اراده ملت است.

این نماینده مجلس افزود: از جمله مواردی که باید به آن توجه کنیم، زجردهنده برای جوانان ما می توان به عدم شفافیت و نظارت دقیق مالی در کشور به ویژه در منتصبین مصادر دولتی دانست که با ایجاد شفافیت، رانت ها، رشوه ها ، اختلاس ها پایان می یابد که این بر دولت حاضر ماست که باید اسباب نظارت دقیق و بر خط کلیه شمول و اقدامات مالی از همه شخصیت های حقیقی و حقوقی و نظیر بانک ها و بیمه ها است که سال ها برخلاف نظرات رهبری معظم اقدام به بنگاه داری می کنند مهیا کنند این نظارت نباید صرفا بر مردم باشد بلکه باید شامل دولت و پروژه های در حال اجرا و شرکت های وابسته به آن نیز شود.

بشیری مطرح کرد: از نیازمندی امروز جامعه به ویژه جامعه جوان و نخبه کشور که به نظر می رسد از اصلی ترین عوامل آسیب به کسب و کارهای نوین است پیچیدگی و کهنه بودن قوانین خاص در ابعاد مدنی و تجاری است که اصلاح، به روز آوری و تنقیح قوانین با همراهی نمایندگان، فقها و اساتید حقوق و تجارت موجب تسهیل در کسب و کارهای نو بوده و اشتغال و رونق اقتصاد بسیاری داشته باشد و امیدهای نسل جوان بیشتر کند.

وی گفت: به رئیس جمهور و مسئولین حوزه فرهنگی کشور تذکر جدی می دهم تعامل، انسجام، نوگرایی و استفاده از فرهیختگان و زبدگان برای امور فرهنگی کشور بسیار ضروری است وظیفه وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و فناوری، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، صدا و سیما جمهوری اسلامی از همه دستگاه ها خطیرتر و سنگین تر است که باید اقدام فوری دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقا مجلس بیان کرد: بازار خودرو مدتی است که دچار تورم و افزایش قیمت شده است مجلس شورای اسلامی هم مصوب کرد دولت با کار کارشناسی نسبت به رفع کمبود خودرو با واردات خودرو اقدام کند اما تاکنون وزارت صنعت، معدن و تجارت با گذشت غریب به 7 ماه از سال جاری در این خصوص اقدام نکرده است. به وزیر تذکر می دهم بیش از این تعلل نکند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس اظهار داشت: با توجه به عدم بارندگی و کاهش آب پشت سدهای استان تهران به ویژه سدهای ماملو، لتیان و افت سطح آب های سفره های زیر زمینی لازم است مسئولان وزارت نیرو خصوصا استان تهران از همه تدابیر برای استفاده بهینه آب توسط مشترکان و تامین آب اقدام کنند و در خصوص شروع احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر پاکدشت با عنایت به در دست اجرا بودن شبکه های جمع آوری فاضلاب شهر تسریع کنند.

بشیری گفت: از آقای مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور به خاطر سفر به شهرستان پاکدشت و بازدید از کمربندی ملی پاکدشت و کارخانجات صنعتی عباس آباد و تشکیل جلساتی برای تسریع در بهره برداری از کمربندی مذکور تشکر می کنم و امیدوارم با رای اعتماد همکاران به ایشان بتواند مسئولیت خطیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بر عهده بگیرد و از تمام ظرفیت ها برای امور کارگری و رفع مشکلات این قشر استفاده کند.

* عده‌ای می‌خواهند بین مردم و مسئولین شکاف ایجاد کنند

امان قلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی هم در نطق میان دستور خود اظهار کرد: در روزگار پیچیده و در هم تنیده امروز که گرفتاری از در و دیوار می‌بارد، عده‌ای خواسته یا ناخواسته می‌خواهند با کشیدن دیوار بی‌اعتمادی بین مردم و مسئولین شکاف ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه دشمن اعتماد مردم را نشانه گرفته است گفت: برخی با اظهار نظرات مختلف و تضاد در کار مسئولان و تحلیل های نادرست و متفاوت، موجب بی اعتمادی در جامعه می شوند و کار آنجا سخت می‌شود که با تصمیمات و رفتارهای نادرست همراه شود.

نماینده مردم گنبدکاووس ادامه داد: در همه جای دنیا دولت خطا می کند مجلس تصمیم اشتباه می‌گیرد و قوه قضاییه تصمیم نادرست می گیرد و پلیس اشتباه می کند و در همه جا بحران و درگیری پدید می آید ولی در این کشورها آن را می پذیرند و با یک عذرخواهی و کناره گیری همه مسائل را حل می کنند.

وی افزود: پذیرش اشتباه نعمت بزرگی است که خداوند به انسان می‌دهد و باید اعتماد مردم را جدی بگیریم و اقدامات اساسی صورت بگیرد و حرکات اصلاحی را شروع کنیم. اعتماد اصلی‌ترین سرمایه اجتماعی ماست و نباید آن را از دست دهیم ایجاد شفافیت و اصلاح در تصمیمات درست و سنجیده و پرهیز از رفتارها و تحلیل‌های درست می‌تواند اعتماد مردم را برگرداند.

* مدعیان دروغین حمایت از ملت‌ها به هیچ عنوان حامی مردم نیستند

سید مسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس هم در نطق میان دستور خود اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر، شاهد آرایش جدیدی از دشمنان این نظام بودیم که اتفاقات تلخی در پهنه کشور عزیزمان ایران را رقم زد. بَر ساختِ رسانه‌ای از فوت تاسف برانگیز خانم مهسا امینی، بهانه‌ای برای تحریف واقعیت، تحریک افکار عمومی، اخلال در امنیت روانی جامعه و فتنه‌انگیزی رسانه‌ای قرار گرفت و در ادامه دشمنان قسم خورده ملت و مزدوران داخلی و خارجی از جمله تجزیه‌طلبان، دست به آشوبگری و اخلال در نظم عمومی زده و کار را به تخریب اموال عمومی و شهادت رساندن مدافعان مظلوم امنیت رساندند.

وی افزود: وقایع ناگوار ناشی از این اغتشاشات، بار دیگر نشان داد که مدعیان دروغین حمایت از ملت‌ها به هیچ عنوان حامی مردم بصیر، مظلوم و استوار ایران نیستند؛ بلکه با فریب و سوء‌استفاده از جریان مطالبه مردم، آن را به انحراف می‌برند تا مانع اصلاح امور شوند. مقام معظم رهبری در همین باره فرمودند: این حوادث، طراحی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دنباله‌روی آنها است، مشکل آنها با ایران قوی و مستقل و پیشرفت کشور است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس  تصریح کرد: اما اتفاقاتی از این دست را می‌توان فرصتی برای نظام قلمداد کرد؛ زنگ خطری که در جامعه ما مشکلات و گسل‌هایی جدی و عمیق وجود دارد و فرصتی که به دنبال شناخت دقیق و حل مشکلات باشیم. امروز بهترین فرصت است که ما از آنها درس بگیریم و به اصول و ارزش‌های اصیل انقلاب برگردیم، اصول و ارزش‌های انقلاب که همچنان مطالبه اصلی مردم فهیم ایران است و به قول سردار دلها حاج قاسم سلیمانی عزیز: من با تجربه این را می‌گویم که میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد، در خود فرصت‌ها نیست. اما شرط آن، این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم.

خاتمی خاطرنشان کرد: معتقدم بزرگترین شکاف و گسل در سه دهه گذشته دور شدن از مبانی انقلاب است. تجربه نشان داده است که هر گاه مردم دست در دست هم باشند و با مشکلات مواجه شوند، حماسه‌ای ارزشمند رقم می‌خورد و دستاوردهای ارزشمند به دست می آید، تجربه‍‌های موفقی مثل دفاع مقدس، جهاد سازندگی و مقابله با کرونا از همین نوع است.

وی افزود: ما از دولت انقلابی انتظار داریم به جای سیستم ناکارآمد، بروکراسی، مثل خود انقلاب از ظرفیت بی‌نظیر مردم، جوانان و نخبگان انقلابی برای حل مشکلات استفاده کند. رونق تولید داخلی که هم نیاز مردم است و هم محور مطالبه رهبر فرزانه در چند سال اخیر با ساختارهای دیوانسالار دولتی محقق نمی‌شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس   خطاب به رییس جمهور، افزود: امروز اصلی‌ترین مانع تولیدکنندگان و صنعتگران در شهرستان‌ها، قوانین دست و پاگیر دولتی است، ما از دولت شما به عنوان یک دولت انقلابی انتظار داریم برای رفع این موانع هر چه جدی تر عمل کنید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: ‌نظام بانکداری باید اصلاح شود، بانک باید حامی تولید و مردم باشد نه منبع مالی ثروت اندوزان و دلالان، ما در مجلس همچنان منتظر لایحه یا اقدامات دولت در این زمینه هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در حوزه رسانه و فضای مجازی دولت و نظام باید فعالانه‌تر عمل کنند در این حوزه اگر به ظرفیت مردم مومن و جوانان انقلابی اتکا شود بدون شک جریان انقلابی موفق خواهد بود. تاکیدهای رهبری بر جهاد تبیین و جنگ روایت‌ها نیز موید همین موضوع است. از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهم هر چه سریع‌تر لایحه نظام جامع رسانه ای که قول آن را داده بود به مجلس ارائه کند. از رییس جمهور می‌خواهیم که در فضای مجازی افرادی انقلابی بکار گیرد نه مدیران محافظه کار، منفعل و بی‌انگیزه. امروز بهترین فرصت است که به ارزش‌های اصیل انقلاب برگردیم. انقلاب، انقلاب اسلامی است و انقلاب مستضعفین.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =