کد خبر: 1119
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۲
شیاع سودانی

"محمد الشیاع السودانی" نامزد چارچوب هماهنگی احزاب و جریان‌های شیعی عراق (بجز جریان الصدر) مأمور به تشکیل دولت جدید در این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد الشیاع السودانی» نامزد چارچوب هماهنگی احزاب و جریان‌های شیعی عراق (بجز جریان الصدر) بعد از انتخاب عبداللطیف رشید به عنوان دهمین رئیس جمهور این کشور، کتباً از سمت وی، مأمور تشکیل کابینه شد.

محمد الشیاع السودانی، نامزد نخست وزیری عراق دقایقی بعد از انتخاب رشید به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور به شبکه الجزیره قطر گفت که از سوی رئیس جمهور منتخب مأمور تشکیل کابینه شده است.

در نشست و جلسه انتخاب رئیس جمهور، ائتلاف چارچوب هماهنگی خود را به عنوان فراکسیون اکثریت معرفی کرد.

درخواست الکاظمی از احزاب سیاسی عراق

مصطفی الکاظمی؛ نخست وزیر پیش‌برد امور عراق طی توییتی ضمن تبریک به محمد شیاع السودانی به خاطر معرفی شدن وی برای تشکیل کابینه، از تمام گروه‌های سیاسی خواست تا با او همکاری کنند.

پارلمان عراق امروز پنجشنبه برای انتخاب رئیس جمهور از بین 41 نامزد تشکیل جلسه داد که در دور اول عبداللطیف رشید و برهم صالح (رئیس جمهور)، از بین این تعداد بیشترین رأی را از آن خود کردند ولی موفق به کسب دو سوم آرا نشدند. برای همین رأی گیری برای دور دوم موکول شد.

در دور دوم با حضور 269 نفر از نمایندگان حاضر در صحن پارلمان، عبداللطیف رشید همانگونه که پیشبینی می‌شد توانست با به دست آوردن 162 رأی در برابر 99 رأی برهم صالح به عنوان دهمین رئیس جمهور عراق انتخاب شود.

شخصیت‌های سیاسی عراق از کاظمی گرفته تا عمار حکیم و شیخ قیس خزعلی، دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق و نمایندگان پارلمان هم به رشید و هم به شیاع السودانی تبریک گفته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =