کد خبر: 1105
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۳
حسین جلالی

زمانی که فضای مجازی یله و رها باشد، دشمنان از آن به نفع خودشان استفاده می‌کنند و حتماً باید فضای مجازی ساماندهی شود.

به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با مهر، با اشاره به حوادث اخیر، اظهار داشت: زمانی که خواص صحنه را به درستی تشخیص نمی‌دهند، به اشتباه می‌افتند و حرف‌هایی می‌زنند که از تریبون رسانه‌های بیگانه شنیده می‌شود، تأثیر منفی این رفتارها را در جامعه می‌بینیم.

خواص کم کاری کردند
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از خواص و مسئولان در اتفاقات اخیر به وظایف خود به خوبی عمل نکردند و کم کاری کردند، گفت: هر زمانی که نظام اسلامی ارتقا پیدا می‌کند، به همان نسبت فتنه‌ها هم افزایش می‌یابد. در واقع، به تناسب اقتدار نظام جمهوری اسلامی، فتنه‌ها هم بیشتر می‌شود و نمی‌توانیم بگوییم که فتنه فعلی آخرین فتنه‌ای است که دشمنان علیه کشورمان تدارک دیدند.

وی ادامه داد: لازم است یک قرارگاه یا مدیریت واحدی برای مقابله با فتنه‌ها در نظر گرفته شود تا هر دستگاه و حتی قشری وظایف خود را در صورت تدارک فتنه‌ای از سوی دشمنان بداند.

نیروی انتظامی جناح و حزب نیست
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در همه جای دنیا پلیس اقتدار دارد و حتی در غرب هم اگر فردی با پلیس مقابله کند، با وی برخورد می‌شود، گفت: به هیچ وجه نباید نیروی انتظامی را تضعیف کنیم. نیروی انتظامی شخص، جناح و حزب نیست بلکه ستون نظم و امنیت کشور است و کسی نباید نیروی انتظامی را تخریب و تضعیف کند و نیروی انتظامی باید اقتدار داشته باشد.

جلالی با بیان اینکه حوادث اخیر کشور اتفاقی نبود، تصریح کرد: دشمنان از قبل فتنه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده بودند و چه مهسا امینی فوت می‌کرد و چه فوت نمی‌کرد، این فتنه پیش می‌آمد و دشمنان سوژه دیگری را پیدا می‌کردند.

وی تاکید کرد: صدای مردم و جوانان زمانی قابل شنیدن است که صدای خودشان باشد نه اینکه صدای آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد. در اغتشاشات اخیر دستورات از خارج از کشور صادر می‌شود و بیگانگان به صورت مرتب به جوانان آموزش می‌دهند و می‌گویند کجا تجمع کنید.

نباید در زمین دشمن بازی کنیم
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید دست دشمن را در حوادث اخیر ببینیم، زمین دشمن را باید تشخیص دهیم و نباید در زمین آنان بازی کنیم.

جلالی افزود: آمار شرکت کنندگان در آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر نشان دهنده آن است که ۵۰ درصد افراد حاضر در این اغتشاشات نوجوانان و جوانان بودند و افراد بالای ۴۰ سال فقط ۳ درصد بودند. این مسئله نشان می‌دهد که دشمنان از طریق فضای مجازی احساسات و هیجانات را تحریک کردند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت فضای مجازی نباید دست دشمنان باشد، گفت: قانون مند کردن فضای مجازی ضروری است. زمانی که فضای مجازی یله و رها باشد، دشمنان از آن به نفع خودشان استفاده می‌کنند و حتماً باید فضای مجازی ساماندهی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =