مجلس

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز در موافقت با کلیات طرح دو فوریتی استفساریه قانون تسهیل فضای کسب و کار، نمره تراز را ملاک قبولی آزمون وکالت قرا دادند و گامی بلند در مسیر شکسته شدن انحصار کانون وکالت برداشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، چهل و سومین نشست علنی مجلس در سال جاری، صبح امروز ( چهارشنبه، دوم شهریورماه ) ساعت 8 و 16 دقیقه به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و با حضور بیش از دو سوم نمایندگان آغاز شد و حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه دستور کار امروز را قرائت کرد که بر اساس آن ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در دستور کار وکلای ملت قرار دارد.

مجلس در مسیر پیشرفت ایران اسلامی آماده همکاری با دولت در چارچوب قانون است

امروز دوم شهریور آغاز هفته دولت است و به مناسبت شهادت دو دولتمرد بزرگ انقلاب اسلامی، شهید محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و شهید حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد باهنر (نخست وزیر) از دوم تا هشتم شهریورماه هفته دولت نامگذاری شده بر همین اساس دکتر قالیباف در نطق پیش از دستور با گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان و خدا قوت به اعضای هیات دولت و کارکنان قوه مجریه بیان کرد که دولت سیزدهم رویکردهای درستی را در حوزه های مختلف در پیش گرفته که امیدآفرین است و مجلس در مسیر پیشرفت ایران اسلامی آماده همکاری با دولت در چارچوب قانون است.

موضوع بازداشت زائر خمینی شهری در عربستان پیگیری شود

نمایندگان به عنوان نخستین دستور به ادامه بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی پرداختند و محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در جریان بررسی این طرح خواستار پیگیری بازداشت یکی از همشهریان خود توسط عربستان شد که رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده تاکید کرد که این موضوع در حال پیگیری است.

ارجاع موضوع واگذاری وظایف غیرحاکمیتی بانک مرکزی به شرکت های تابعه

در ادامه این نشست نمایندگان مجلس تبصره ای از طرح بانکداری در مورد واگذاری وظایف غیرحاکمیتی بانک مرکزی  به شرکت‌های تابعه یا وابسته به خود را برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع دادند.

اصرار مجلس بر لایحه معاهده انتقال محکومان بین ایران و بلژیک و ارجاع آن به مجمع تشخیص

وکلای ملت در ادامه این نشست با اصرار درباره لایحه معاهده انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی بلژیک، تصمیم گیری در این خصوص را به عهده مجمع تشخیص مصلحت نظام گذاشتند.

اعتبار بهسازی راه های روستایی از سوی بنیاد مسکن و با هماهنگی دهیاری ها هزینه می شود

رسیدگی به طرح اصلاح جدول 4-24 محرومیت زدایی (جداول منابع و مصارف تبصره 14) قانون بودجه سال 1401 کل کشور، که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود در ادامه در دستور کار مجلس قرار گرفت که نمایندگان برای تامین نظر شورای نگهبان با هزینه اعتبار بهسازی راه های روستایی از سوی بنیاد مسکن و با هماهنگی دهیاری ها موافقت کردند.

برخی از نمایندگان بارها در صحن علنی مجلس نسبت به ملاک عمل قرار دادن نمره خام آزمون وکالت اعتراض و تاکید کردند که منظور از نمره در آزمون وکالت همان نمره تراز است اما در آزمون وکالت نمره خام در نظر گرفته شده است و رئیس مجلس هم با توجه به اختلاف نظر بین مجلس و قوه قضائیه اعلام کرد که با ارائه طرح دوفوریت استفساریه این موضوع برطرف می‌شود.

رییس قوه قضاییه طی روزهای اخیر هم در نامه‌ای به دکتر قالیباف رییس مجلس پیرامون نحوه محاسبه نتیجه آزمون وکالت، بیان کرد که اگرچه معاون حقوقی قوه قضاییه معتقد به وجود ابهام در قانون نیست و معیار  را «پذیرش نمره» می داند اما برخی نمایندگان خلاف این برداشت را داشته و ملاک را « تراز» می‌دانند بنابراین گرچه الفاظ مصوب قانون معتبر و دارای حجیت است و استناد به صورت مذاکرات موجه نیست اما با توجه به اختلاف برداشت از قانون درخواست دارد مجلس رفع ابهام کند.

نمره تراز ملاک قبولی در آزمون وکالت می شود

در نهایت پس از اظهارنظرهای فراوان نمایندگان مجلس امروز در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید درباره طرح دو فوریتی استفساریه مواد (3) ،(4) و (5) قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار با کلیات این استفساریه موافقت و بر این اساس در صورت تایید شورای نگهبان نمره تراز ملاک قبولی در آزمون وکالت می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =