کد خبر: 1071
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۶
a

دادستان‌های آمریکایی در راستای ممانعت از تداوم روابط تجاری ایران و ونزوئلا، با تنظیم شکوائیه‌ای خواستار توقیف محموله نفتکش‌هایی که از ایران به ونزوئلا سوخت حمل می‌کنند، شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه گزارش داد که تنی چند از دادستان‌های فدرال، اداره تحقیقات امنیت داخلی و همچنین پلیس فدرال آمریکا طی شکوائیه‌ای که به دادگاه واشنگتن دی‌.سی ارائه شده، خواستار صدور حکم مصادره محموله نفتکش‌هایی که از ایران به ونزوئلا سوخت حمل می‌کنند، شده‌اند.

در سند شکوائیه تنظیم شده توسط دادستان‌های فدرال، اداره تحقیقات امنیت داخلی و پلیس فدرال آمریکا علیه نفتکش‌های ایرانی، ادعا شده است که انتقال سوخت از ایران به ونزوئلا را می‌توان تلاشی برای افزایش تأثیرگذاری ایران بر ونزوئلا قلمداد کرد. آنها همچنین مدعی شده‌اند که ایران درآمد به دست آمده از صادرات فرآورده‌های سوختی به ونزوئلا را صرف انجام آنچه «فعالیت‌های شرورانه، اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی و حمایت از تروریسم» خوانده شده، می‌کند.

تنظیم‌کنندگان این شکوائیه علیه ایران در ادامه مدعی شده‌اند که در حال حاضر 4 فروند نفتکش ایرانی عازم ونزوئلا هستند که مجموعاً بالغ بر 1.1 میلیون بشکه بنزین با خود حمل می‌کنند.

با وجود فشارهای آمریکا، ایران در اردیبهشت‌ماه سال جاری اقدام به اعزام 5 نفتکش حامل سوخت به ونزوئلا کرد تا به مهار بحران سوخت در این کشور کمک کند.

اوایل تیرماه نیز یک فروند کشتی ایرانی که حامل مواد غذایی است، در بندر لاگوایرا واقع در 30 کیلومتری جنوب شرقی کاراکاس پهلو گرفته است.

گروه بین المللی بحران هشدار داده است که پس از سال‌ها سقوط اقتصادی، ونزوئلا اکنون در آستانه قحطی است. افزایش تحریم‌های آمریکا نیز واردات مواد غذایی و نفت را برای این کشور به شدت سخت کرده است.

ایران و ونزوئلا که هر دو تحت تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی آمریکا هستند، تأکید کرده‌اند که روابط تجاری خود را بدون توجه به فشارهای آمریکا حفظ خواهند کرد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =